Standaard VGA grafische adapter??

Status
Niet open voor verdere reacties.

OrangeYoran

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo iedereen!
Ik heb een ASUS X51RL Notebook (laptop), en daar zat windows vista op.
Maar die is helemaal vastgelopen dus we hebben er Windows XP opgezet.
1 jaar daarna is de laptop gevallen, waardoor het beeldscherm was beschadigt.
Toen heeft mijn vader het beeldscherm van de laptop eraf gehaald en gewoon een monitor gepakt en
op de laptop aangesloten, dat werkte prima! Sinds gisteren wou ik graag Windows 7 omdat ik daar lekker
mee kan werken en ik daarmee graag wil werken. Alles werkte goed, totdat ik een spel (Minecraft) wou spelen.
Dat deed het niet (Deed het wel op Windows XP daarvoor). Ik zag toen dat er stond toen ik keek bij mijn Video-kaart 'Standaard VGA grafische adapter'. Ik vond dat een beetje raar, want ik wist dat ik een ATI Radeon video kaart had. Mijn vader zei dat ik de driver van mijn video kaart moest updaten, maar ik kan er nergens een vinden voor Windows 7. Weet iemand wat dat Standaard VGA grafische adapter is, hoe ik mijn eigen video kaart kan laten werken en ik gewoon de dingen kan doen zoals ik het normaal ook eerst kon?

Alvast echt super bedankt!
Yoran

Owja, ik heb normaal (en er staat dan ook bij Chipset) een ATI Radeon Xpress 200M (RC410M)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een notebook met 2 grafische adapters en bij mij schakelen die automatisch over. Je moet eens een compatibiliteitsproblemen oplossen als je rechts klikt op het pictogram
kan je dat selecteren. Ik heb een spel en bij mij verandert het thema dan naar een Windows 7 Basic i.p.v. Windows Aero.

Lijkt mij dat je Vista drivers moet installeren, omdat ATI geen drivers (meer) maakt voor jouw grafische chip voor Windows 7.
link voor Vista 32-bits [ATI/AMD]
link voor Vista 32-bits [Asus].

Succes,

Tijs.

Lijkt mij dat je Vista drivers moet installeren, omdat ATI geen drivers (meer) maakt voor jouw grafische chip voor Windows 7.
link voor Vista 32-bits [ATI/AMD]
link voor Vista 32-bits [Asus].

Succes,

Tijs.

Hoi! Bedankt voor je antwoord
Ik had die bovenste (ATI/AMD) al geinstalleerd hiervoor,
maar dit had geen verandering. Ik ga die voor Asus proberen, je hoort zo mijn antwoord!

[Windows-toets]r toetscombinatie -> desk.cpl -> tabblad Geavanceerd misschien?

Verder weet ik het niet.

Tijs.

JONGENS LAAT MAAR, HET IS AL OPGELOST! :D
Voor de mensen die het zelfde probleem hadden, dit is wat ik heb gedaan:
Windows update updaten! :D
Eerst deed ik dit al, maar dat werkte niet, maar je moet het gewoon even een uurtje laten lopen, alles
updaten, en dan doet hij het! Hij geeft nu netjes de videokaart driver aan en ik kan het spel spelen!

Wel bedankt voor al jullie antwoorden!

Yoran

Ik zie dat het probleem al opgelost is! :) Fijn dat het gelukt is.
Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan