Kan bestanden niet verwijderen; Administrator probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Willem

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Hallo,

Ik kan opeens 2 .jpg bestanden niet meer verwijderen.
Mijn pc zegt dat ik gemachtigd moet worden door de administrator.
Ben nog nooit tegen dit probleem aangelopen en heb inmiddels van alles geprobeerd maar het lukt met niet.
Voor de goede orde; ik werk dus op mijn eigen pc (Windows7).
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen?
Gr.
Dirk Willem

Klik met de rechter muisknop op de afbeelding > Eigenschappen > Beveiliging > en dan Klik hier onder op de link om de afbeelding te zien

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
Take ownership?

Kennelijk heb je die 2 bestanden gemaakt of er bij gezet onder een andere machtiging...
Je kunt je het "eigendom" van die bestanden toe-eigenen en dan zou het wel moeten lukken.

Er staat geen slotje op.
Ik probeer dus het eigendom over die bestanden te krijgen maar zelfs dát lukt niet.
Ik krijg dan de melding: -U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor dit object weer te geven of te bewerken-.
Bij ''huidige eigenaar'' staat de vermelding: -Kan de huidige eigenaar niet weergeven-.
Als ik de eigenaar wil wijzigen krijg ik de volgende melding: -Kan geen nieuwe eigenaar voor .jpg instellen. Toegang geweigerd.-
M.a.w. ik loop dus overal vast.
Heb al met het progjes Unlocker en Schredder geprobeerd, of in de veilige modus..., maar niets helpt.
Heeft iemand nog meer suggesties?
Gr.
DW

Heb ik nu net geprobeerd (met Norton) en krijg van Norton de volgende melding:
-De onderstaande bestanden worden door een ander programma gebruikt of U hebt geen rechten om de bestanden te openen. Sluit de bestanden als ze in gebruik zijn en probeer het opnieuw. Start Windows anders in de veilige modus en voer de scan opnieuw uit-.
De jpg's zijn dus niet in gebruik bij een ander programma (althans niet voor zover ik weet).
Ik ga dus nu maar even over op de veilige modus om opnieuw te trachten te scannen en ben dan zo weer terug op het forum!

Als je een versie van W7 hebt met een (verborgen) administrator log daar dan eens mee in. Die account heeft de meeste rechten.

Ooit was er een (dos) tooltje dat een clear-in-use kon geven. Ik kan daar helaas geen moderne variant van vinden en da's jammer want het was heel handig!

Laatst bewerkt:
Als je een versie van W7 hebt met een (verborgen) administrator log daar dan eens mee in. Die account heeft de meeste rechten.

Start > programma's > bureauaccesoires
rechtsklik daar op Opdrachtprompt en voer uit als administrator.
type in het zwarte scherm na de prompt : net user administrator /active:yes
Let op de spaties
Meld je af met je gebruikersaccount en meld aan met het administratorsaccount.
om het administrator account terug te verbergen type : net user administrator /active:no

Laatst bewerkt:
Nu de melding: Fout 0x80070091: de map is niet leeg-.

Pfff, een hoop gedoe maar ik heb de 2 jpg bestanden kunnen wissen.
Weet nog steeds niet precies hoe ik het gedaan heb.
Nu kan ik echter de map waarin ze zaten niet verwijderen!
Ik krijg de volgende melding: -Fout 0x80070091: de map is niet leeg-.
Als ik rechtsklik op de betreffende map en eigenschappen controleer zegt hij dat hij 0 bytes bevat en 0 mappen...
Inmiddels heb ik mijn pc al gescanned via chdsk en geprobeerd in de veilige modus om de map te verwijderen.
Alles zonder resultaat.
Nog iemand een idee?
Gr.
Dirk Willem

Dag dirk willem
Open kladblok.
type gewoon een eenvoudige zinnetje van een paar woorden.
Sla het bestand op als test.txt in de map die je niet kan verwijderen.
Lukt het dan om de die bewuste map te verwijderen.

Nou, ik ben er na uren van gedoe eindelijk uit!
Ik had onlangs het programma Folder Lock 7 geïnstalleerd.
Dat heeft dus even helemaal niet goed samengewerkt met W7.
Vraag me niet waarom, maar op een gegeven moment heb ik Folder Lock leeggemaakt, de bestanden ergens anders opgeslagen en vervolgens getracht de map die ik aanvankelijk maar niet kon verwijderen opnieuw te verwijderen en....ja hoor, het lukte eindelijk.
Begrijp er nog steeds niets van..
Inmiddels heb ik nog wel een nieuwe vraag over een ander onderwerp maar die zal ik zo wel als nieuw item plaatsen.
In ieder geval IEDEREEN heel erg bedankt voor alle tips en inzet!!:rolleyes:

Groeten,

Dirk Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan