Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Een check tussen 2 tabellen

• Vraag is opgelost

Een check tussen 2 tabellen

Hallo,
    Wij zijn nog steeds bezig met de site voor onze vriend maar we zitten nu met het volgende probleem. Het idee van de site is een soort marktplaats. Wij hebben een tabel gebruiker en een tabel verkoper. In de tabel gebruiker staat een veld 'Verkoper'. Deze kan "wel" of "niet" zijn. Nu willen wij het zo maken dat je pas in de tabel verkoper terecht kan komen als de value van het veld verkoper in de tabel gebruiker 'Wel' is. Volgens mij moet dit via een check constraint maar hoe krijg je die over 2 tabellen??

Giga Senior
    Afstand tot server
    ±91 km
    Lijkt me absoluut geen handige opzet. Vooral omdat het niet te onderhouden is.

Alle mensen zijn een "gebruiker". Centrale informatie hoort dan ook in een eigen tabel(/tabellen). Daarna maak je een tabel "verkopers" gebaseerd op het unieke ID van de "gebruiker". Vervolgens raadpleeg je deze lijst als iemand iets wil verkopen.

Informatie hoort in principe NOOIT (gedupliceerd) in twee tabellen te staan. Is dat wel het geval moet je nog eens opnieuw naar de opbouw en normalisatie kijken.
    "Ik geloof niet in een limiet van mijn kunnen,
    wel van mijn kennis"

okay dacht al dat het moeilijk zal worden maar zal het dan wel even op een andere manier doen maar toch bedankt voor de respond

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners