Buma Stemra en politie hebben mijn computer vergrendeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gurkie

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Berichten
6
foto1.JPGfoto2.jpgfoto3.jpgfoto4.jpg

Hoi,

Ik weet dat er al veel gepost is over het Gijzelvirus, echter ben ik bang dat er weer een nieuwe versie is. Deze gaat uit van Buma Stemra en de Politie dat er illegaal gedownloade muziek op de pc zou staan. Deze versie is niet te verwijderen is door opdrachtprompt in veilige modus. Tenminste, als we dat proberen krijgen we de melding dat het register door de systeembeheerder is geblokkeerd voor wijzigingen.

zie bijgaande screenshots.

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen en of ik daarna nog bij mijn bestanden kan, ik heb diverse postst gelezen maar geen succesvol antwoord gevonden, vandaar dat ik hem opnieuw post.

grt
Gerk
 
das dus nep... sowieso niets invoeren aan codes of geld geven. kan je nog wel software installeren o.i.d.
 
Hi, ik kan helemaal niets meer, veilige modus werkt niet want daar komt de melding ook en veilige modus met opdrachtpromt werkt ook niet. Heb all een en ander aan informatie gevonden maar dat is allemaal van 17 november 2011 en toen kon het nog via opdrachtpromt verwijderd worden door in het register de upd.exe file te verwijderen. daar kom ik dus niet meer in nu :-(
 
Hahaha, dat is zwaar nep. Weer van die hackkiddies. Paysafecard? Met buma stemra? Kom op kunnen ze niks beters verzinnen?
En zo gaat buma stemra niet te werk.
Laat het nachecken door een pc boer?
 
Buma heeft overigens al aangifte gedaan hierover. Er zijn al meer gevallen geweest maar nog geen oplossing :-S
 
Linux cd er in daar van af op booten (niet installeren maar uitproberen.)
gegevens back-up'en en een schone installatie doen. wel oppassen dat je het virus niet mee neemt.
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even reageren, heb je de tekst wel eens gelezen !?
Bagger Nederlands en dat is al één van de eerste punten waaraan je kan zien dat het niet van een officiële instantie afkomstig is......
 
Erg he, ik heb ook geen moment het idee gehad dat dit echt was. Dit is computer vredebreuk en hartstikke illegaal, ook als de politie het zou doen. Daarnaast is het een beetje vreemd dat ze om een paysafecard vragen .
 
Voordat je alles gaat herinstalleren,misschien HIER de rescue disk eens downloaden en branden als je toegang tot een andere pc hebt...
 
Hi, Ik heb gisteren de Kaspersy safdisk methode gebruikt en alles doet het weer, ben nog een aantal anti malware stappen aan het doorlopen maar het ziet ernaar uit dat onze pc weer schoon is :) Dus deze methode maar ook de methode van Roadworker (eigenlijk dezelfde) werk zeer goed.

thanks allemaal voor jullie berichten!
 
Ik heb er sinds gisteren ook last van en ik ga vanmiddag dus die rescue disk oplossing proberen. Ik ben er ook mee naar de politie gegaan zodat er in ieder geval melding van is gemaakt!

Bedankt alvast voor de oplossing, ik ben benieuwd of het werkt!
- Patrick
 
Ik wou die handleiding van pcwebplus volgen, maar toen was mijn schone computer ook al geïnfecteerd! Oppassen dus! Iemand enig idee wat nu te doen?!
 
probleem

ik heb sinds een dag ook dit probleem. ik dacht al direct dat het een virus was en heb het ook op bovenstaande manier geprobeert. alleen nu als ik mijn computer opstart staat er WELKOM en dan blijft mijn scherm gewoon de kleur van mijn bureaublad. dat buma is nu weg maar hij werkt nog steeds niet. nu ben ik 15 jaar en zit op school dus ik heb beperkte mogelijkheden en heb mijn computer nodig voor school. hopelijk kan iemand me snel hulp geven..... gr. Paco
 
Ik laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft... Als ik jou was zou ik dit ook maar doen...
 
Dus deze methode maar ook de methode van Roadworker (eigenlijk dezelfde) werk zeer goed.
Die blijken verouderd te zijn, dat is tegenwoordig deze:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?p=23698#p23698 Hoofdbericht & waarbij deze Aanvulling door dezelfde schrijver niet overgeslagen moet worden:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?p=23737#p23737

Ik wou die handleiding van pcwebplus volgen, maar toen was mijn schone computer ook al geïnfecteerd!
Ten eerste natuurlijk nooit in dit soort gevallen de Rescue-Tools vanaf een USB-stick of soortgelijk uitvoeren! Brand het altijd op een aparte nieuwe CD-R!!!

Niet getest, maar de tool beschreven in PCwebPlus kan blijkbaar ook via de Kaspersky Rescue Disk 10 aangeroepen worden. Dat betekent dus dat deze twee elk op een CD gebrand moeten worden, waarna als de Kaspersky RD opgestart is, de Kaspersky WindowsUnlocker utility aangeroepen kan worden:

http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk/main?qid=208282142
http://support.kaspersky.com/viruses/solutions?qid=208285998
 
opgelost

ik heb het eerst gewoon via de pc-webplus site verwijderd met resque disc, maar toen bleef mijn scherm de kleur van het bureaublad... toen heb ik veilige modus+opdrachtprompt gedaan en daar heb ik de systeemherstel command getypt, gewoon opgezocht op google... dat duurde een halfuurtje (langer als normaal) maar het is wel gelukt. bedankt allemaal
 
@BongoDude Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter.
 
Buma Stemra en politie hebben mijn computer vergrendeld

goede morgen was wat aan het zoeken had en toen ik er op klikte wit scherm denk wat is dat buma stemra en stond ook logo politie u heb illegaal muziek gedownload en terwijl ik nog geneens muziek aan het zoeken was moest pay safecard kopen met 100 euro er op en moest ik code invoeren zodat er 50 euro betaald werd wou het bijna kopen maar toen via me telefoon op google gezocht en kwam ik hier uit berichten van andere gelezen en bleek dat het nep was kon me pc ook niet meer gebruiken heb hem terug gezt naar fabriek instelling terug gezet en nu werk alles weer maar schrok wel wat een nare mensen die dat doen gelukkig werk alles weeren ga vanmiddag naar de politie om aan gifte tedoen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan