USB: De schijf is tegen schrijven beveiligd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jitske87

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
6
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een USBstick: Sandisk Cruser Edge 16 GB. Zonder schakelaar of schuifje.

Hij heeft altijd zonder problemen gewerkt maar opeens kon ik niets meer plaatsten op de stick. Ook bij de bestandjes staat er geen kopje "verwijderen" meer.

Nu is mijn vraag.. Waarom kan ik er niets meer mee? Formateren lukt ook niet. Hij geeft steeds de melding "de schijf is tegen schrijven besveiligd".

Nu ben ik geen ster met computers.. Ik heb op verschillende sites over dit probleem gelezen en het 1 en ander uit gesprobeerd maar niets werkt.
Kunnen jullie mij helpen? Voordat ik alles maar probeer en het alleen maar erger maak.

Groetjes
 
Hallo,
Welke windows versie heb je?
En is het alleen zo op je eigen pc of ook op andere pc´s?

Mvg
 
Volgens mij windows 7, op de andere laptop geeft hij dezelfde melding.
 
Ik kan het nu even niet voor je opzoeken, maar ik weet dat ze bij Sandisk een Wizard ter download aanbieden, die Cruser's hersteld, maar dat is ook een paar jaar geleden dat ik dat moest doen, & ik weet niet meer of je dat je bestanden kost.
Overigens was de Cruser die ik probeerde te repareren een illegale Chinese nepper, bleek uiteindelijk.
 
Als met dat programma van TheKnight je bestanden weggaan dan kan je die er nog even afhalen, want lezen doet die wel, dus kopiëren ook ;)
 
Bestanden mogen er inmiddels af, ik heb deze idd al gekopieerd naar mijn comp.
 
Je kunt via de opdrachtprompt de USB-stick formatteren en daarbij de vergrendeling forceren. Ga hiervoor naar Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Opdrachtprompt. Voer hier in: FORMAT <stationsletter> /X. Als de stationsletter van de USB-stick bijv. E: is, dan voer je in: FORMAT E: /X.
 
Laatst bewerkt:
Helaas het formateren lukt dus ook niet wederom dezelfde melding...
 
Volg dan dit traject een:

http://forums.sandisk.com/t5/All-Sa...-cruzer-edge-write-protected/m-p/250708#M1685

Google Vertaal:

Ik heb tientallen nutteloze oplossingen voor dit probleem met SD-kaartlezers. Ik heb een oplossing gevonden. Het is niet mooi maar het werkt.

1) in Deze computer, klik met de rechtermuisknop op de stationsletter van uw SD-kaart en
2) Verwijder het.
3) Trek de kaart uit en plak hem weer naar binnen
4) Probeer om te schrijven naar de kaart. Als het werkt, geweldig! Ga verder met je kopiëren.
5) Als het niet werkt, herhaalt u de stappen 1 tot en met 4.

Ik heb gemerkt dat ik soms om het proces te proberen meerdere (6-8) keer voordat ik kan schrijven op de kaart.

Ik heb een aantal referenties op het web om dingen geroepen WRITE_PROT die leiden me om te geloven dat er een software-toggle in de chip. Hier zijn enkele regels uit een PDF-bestand dat ik heb gevonden.:

CMD28 SET_WRITE_PROT Optioneel
CMD29 CLR_WRITE_PROT Optioneel
CMD30 SEND_WRITE_PROT Optioneel

Die CMDS (ik neem aan CMD staat voor "Commando") zijn opgenomen in een aantal. PDF's die zijn te technisch voor mij volledig te begrijpen. Hoewel ik niet de technische kennis om het te bewijzen, ik geloof dat dit bit of instelling een of andere manier wordt geschakeld door een soort van glitch. Het enige wat ik weet is dat ik heb kunnen mijn succes te herhalen op het verkrijgen van terug capaciteiten schrijven naar mijn 1GB PNY SD-kaart.
 
Helaas werkt dit ook niet..

Wel heb ik ergens zien staan. (weet niet precies waar). Dat hij op alleen lezen staat. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
 
Inmiddels contact gehad met Sandisk.
Het is ws een storing. Het valt onder de garantie. Dus goede service. Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan