No CD crack -> illegaal ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi,
ik speel af en toe al eens een spelletje en bij sommige is het zo dat je een cd moet hebben voor te spelen , ik vind dit irritant want als ik eens bij een maat van me ben en
ik ben juist de cd vergeten dan zit ik daar.
nu ik weet dat er zoiets bestaat als een no cd crack , maar nu is de vraag : is het illegaal als ik dit download en toepas ?

volgens mij is het niet illegaal, zolang je maar wel voor het spel betaald hebt...

Yep ik heb de hoes hier voor me liggen :D
maar ik weet alleen niet waar ik zo een kan vinden , want de meeste gaan de activatie omzeilen en omdat deze officieel is willen we dat natuurlijk niet he :p
ik wil ook online kunnen spelen :o

alvast bedankt :
Ladyke

ja ik snap dat je het legaal wilt houden en nog steeds online wilt spelen, als je een crack wilt kan je het best gewoon op google zoeken, maar of je dan nog online kunt en of het de licentie omzeild weet ik niet...

Het is legaal zolang je het cd in bezet hebt!
De NO CD crack kan je gewoon in Google vinden er zijn websites maar die mag ik hier niet geven!
Zoek eens in Google het volgende:

Op Helpmij werken we niet mee aan een handleiding hoe je activaties kunt omzeilen e.d.
Uit de voorwaarden:
Warez:

Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het NO CD crack moet het zelfde versie hebben als de spel bv het versie van het spel is 1.0.2.3 dan moet de versie van NO CD crack ook 1.0.2.3 zijn.
waar kan ik dit vinden ?
en yep cd en serial heb ik hier liggen , het gaat over GTA IV :)

Oooo leuk spel dan heb je een Razor crack hebben.
En je spel moet up to date zijn ander kan het spel niet zo goed worden gespeeld ik bedoel het zal meestal vastlopen en je kan niet meer vlot spelen maar het gaat het traag.
En over crack gesproken die mag ik hier niet plaatsen
*KNIP* Ik weet ook niet of het mag op Helpmij.nl om iemand zijn email te vragen en daarna iets sturen
mocht ik fout zijn graag melden!:)
Je kan ondertussen deze video kijken!
*KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je twijfelt of je vind geen goeie versie :maak gewoon een iso en mount hem met daemon,alcohol120,....

@wakmen
Ik kan het via jou email doen maar dan moett ik weten welke versie je hebt. <=== Ik weet ook niet of het mag op Helpmij.nl om iemand zijn email te vragen en daarna iets sturen
mocht ik fout zijn graag melden!

Bij deze je bent fout!!!!!
Jackall

Puur naar de wet gekeken is een no-cd illegaal. Of je de software nou gekocht hebt uit legale bron of gedownload uit illegale bron ;)
Aangezien je van software tenzij in de eula anders bepaald geen kopie mag maken (thuiskopie geld niet voor software namelijk).
Daarnaast omzeil je een beveiliging wat dus tegen het auteursrecht ingaat.
En nee meestal koop je niet de software maar neem je een gebruiks licentie op de software.

Maar ik vermoed niet dat iemand er moeilijk over gaat doen als je een aangepaste executable of een Mini/Maxi Image gaat gebruiken om jou installatie media in zo'n goed mogelijke conditie te houden door hem niet te hoeven gebruiken als het niet noodzakelijk is :)

Op de officiële site van SecuROM (de kopieerbeveiliging die op GTA IV zit) was een tijdje een onbeveiligde launcher te downloaden zodat je de DVD niet meer nodig hebt om te spelen. Met dat bestand hoef je alleen maar het spel online te activeren.

De link naar dat bestand werkt inmiddels niet meer, ze hebben het mogelijk weggehaald. De reden hiervoor weet ik niet dus je zult hier zelf naar op zoek moeten gaan.

Laatst bewerkt:
@john ross:
maak gewoon een iso en mount hem met daemon,alcohol120,...
had ik al aan gedacht maar werkt blijkbaar niet, dan komt erop : Conflict met de emulation software opgetreden :(

@ellasar:
Of je de software nou gekocht hebt uit legale bron of gedownload uit illegale bron
neen , deze is echt officieel .
maar waarom doen ze dan gewoon niet zoals EA , ik heb onlangs crysis 2 en shift 2 gekocht en hier heb ik helemaal geen cd voor nodig :confused:

@M4RC0: ik denk dat ik deze gevonden had en idd deze was dood ,
maar hoe kan ik nu te weten komen welke versie ik heb ? gister toen ik het installeerde kreeg ik de melding van Games for windows live dat het spel moest geupdated most worden , dus .

als ik weet welke versie ik hab dan kan ik wss al weer verder :p

alvast bedankt

Ladyke

Je zou kunnen proberen om het spel te updaten naar de laaste versie en dan de onbeveiligde launcher te gebruiken. Ik heb het spel zelf niet, dus ik weet niet of dit gaat werken.

stel je vraag aan de maker van het spelletje.
of de leverancier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan