Logitech Z906 aansluiten op Receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

vicent

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
76
Ik wil graag een Logitech Z906 halen en daar een Receiver op aansluiten.

Nu is mijn vraag welke Receiver ik het beste kan nemen. En hoe ik deze erop aan moet sluiten.

ik wil de set niet aan de computer koppelen maar gewoon op de plank en dan via de Receiver bijvoorbeeld radioluisteren of mp3 luisteren via de 3,5 mm kabel aan de Z906.

Alvast bedankt!
 
Inputs: Six channel analog (three 1/8-inch analog stereo), three S/PDIF (two optical, one coaxial), two RCA analog stereo, and one 1/8-inch analog stereo

Je kunt er dus zowel een snoer met twee mini koptelefoon-stekkertje insteken als twee tulpplugjes dus een gewoon audio snoer voor computerluidsprekers met aan één kant een mini koptelefoonstekker en aan de andere twee tulpplugjes. Het kleine stekkertje steek je in de uitgang voor de koptelefoon met het volume op normaal niveau.

Kijk dan eens op Marktplaats naar welke receivers je zou willen hebben. Misschien zie je ook wel een koopje en er is meer keuze als in de winkel. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een receiver die toonregeling heeft en geen warmte produceert, de laatste hebben dan geen openingen aan de bovenkant en zijn zuiniger. Ik heb verschillende receivers moeten afstellen die een knarsend geluid maakten bij hardere tonen zoals bij de bas. Dit waren alle Kenwood's maar dat kwam wel weer goed. Koop je tweedehands dan vragen om tevredenheidsgarantie of daar kunnen luisteren. Succes en vergelijk de prijzen. Alfred
 
Als ik een Receiver haal , moet ik dan nog letten op het aantal Watt RMS? Of maakt dit niets uit?
 
Voor dit doel maakt het wattage niets uit want alleen de kleine versterker voor de hoofdtelefoon of voor de eventuele andere uitgangen (niet zijnde de luidsprekeraansluitingen) zal maar hoeven te werken. - Je hebt trouwens gewoon stereo via de koptelefoon uitgang maar 6 kanaals stereo wanneer de receiver ofwel zoveel uitgangen heeft of digitale coax of een optische uitgang (vaak alleen een optische ingang). Kijk hier maar eens in het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=1DzZFsibQuM Dit 5.1 komt van pas wanneer je er zo een 5.1 DVD/BlueRay speler of geluidskaart op aan wilt sluiten. Een optische of digitale uitgang is ook storingsvrijer.

Het is belangrijk dat je ermee zult kunnen ontvangen wat je ermee ontvangen wilt. Bijvoorbeeld; kabel, (T) antenne of een aparte ontvanger voor Digitenne welke je dan op de Aux aansluiting doet. Hier heb ik Digitenne voor radio op de Vid. aansluiting zodat Aux. nog over is voor de computer. Ik heb sowieso een schakelbox voor verschillende inputs. Digitenne omdat dit ruis en brom vrij is en veel dynamischer klinkt. De KPN antenne is bovendien erg klein. Ik heb maar een paar tientjes voor deze decoders betaald in een inbrengwinkel, het was een teruggestuurde partij. De receiver ontvangt meer zenders dan Digitenne maar ik kan de Digitenne tuner naar wens in of uit schakelen. Nogmaals, kies voor goede toonregeling, misschien een kleine 5 kanaals equalizer, op de receiver. Dolby betekent alleen minder hoge tonen en zou dus uitschakelbaar aanwezig moeten zijn.
 
Ik heb hier nog een usb stick liggen. Als ik nou een Receiver neem met een usb aansluiting , maakt het aantal Watt RMS dan nog uit?

Ik zou m dan gebruiken om muziek erop te zetten.
 
Zolang je niet luidsprekers aansluit maakt het wattage niets uit.

Je kan ieder apparaat er op aansluiten zonder de luidspreker aansluitingen te gebruiken, dus ook een USB stick. Mogelijk kan je zelfs een externe harde schijf aansluiten. Het toestel speelt niet alle populaire videoformaten zoals AVI, MKV en MP4 dus een externe harde schijf zal wel niet nodig zijn voor video maar een MP3 van redelijke kwaliteit is ook al 5 tot 10 Mb.

Omdat het een optische uitgang heeft zal het goed passen maar er moet er dan wel een optisch kabeltje bij zitten dat past tussen de receiver en de actieve luidsprekers van Logitech. Vraag dus naar de lengte ervan. Een optisch kabeltje kan heel duur zijn of heel goedkoop, je zult dus een geschikte moeten gaan zoeken als die niet meegeleverd wordt.

Deze receiver heeft misschien geen toonregeling maar présets (voorkeuzes). meestal kan je in de praktijk maar één of twee hievan gebruiken en valt het resultaat daardoor enorm tegen. Een luidsprekersetje zoals de Logitech is niet volmaakt en dat kan je grotendeels verhelpen met een toonregeling, niet met klankkeuzes. Daarbij komt nog dat deze receiver Dolby heeft en als dat niet uitgezet kan worden heb je een dof geluid, zeker wanneer je nog niet op leeftijd bent... Hele hoge tonen helpen ook de bassen realistischer over te komen en maken de muziek harmonieuzer. Dolby moet daarom uitgeschakeld kunnen worden anders weet je dat het toestel niet voor muziek gemaakt is maar voor bij de televisie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan