Internet werkt niet nadat ik ben verhuisd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rootje38

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
5
Ik ben verhuisd van zuid naar noordholland en nu werk op mijn computer het internet niet en op die van mijn vriendin werkt het wel, er is wel verbinding maar ik kan niet op het internet, moet iets aanpassen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

m.v.g.
Rootje
 
Als het niet werkt moet je iets aanpassen, ja.

Kopieer de instellingen van de computer van je vriendin, want zij heeft de juiste!
 
Hier heb ik 2 oplossingen voor je:

- Je gaat je router resetten en dan log je je in je router (zonder internet kan dit ook) Dit zal dus waarschijnlijk jouw ip-adres zijn , vind je op je router en dan vul je wachtwoord in dit staat ook bij jouw router
- Als je eenmaal bent ingelogd dan kan je bij NIEUW (tenminste bij mij zo) (bij jouw moet je denk ik als het geen NIEUW is ff zoeken) en dan begin je bij het begin en nadat je alles hebt voltooid en alles echt klaar is kijk je bij het Netwerk-icoontje rechtsonderin en dan kijk je of je jouw netwerk kan vinden.. als dit niet lukt dan zal ik ook raad opvolgen van Solaris, dan kopieer je gewoon je vriendins netwerkinstellingen en dan kan je daarop terecht!

Ik hoop dat ik je heb geholpen,

Succes!

- winxptje
 
Router resetten hoeft helemaal niet, die werkt goed! Anders had je vriendin ook geen internet...

Kijk wat de naam van het lokale netwerk is en klik op verbinden. Meestal (en als het goed is!) moet je dan het wachtwoord opgeven, de WPA2 code. Daarna zou je het netwerk op moeten kunnen...
 
Sorry maar ik kom er nog niet echt uit, hieronder het verschil tussen mijn Netwerkverbindingsgegevens en die van pc van mijn vriendin. Er zit een ethernet desktop switch tussen de pc's en de modem.

Netwerkverbindingsgegevens
Fysiek adres: 4C-00-10-A1-A3-C7
IP-adres: 169.254.46.20
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway:
DNS-servers:
WINS-server:

Netwerkverbindingsgegevens
Fysiek adres: 00-1C-25-52-C7-A8
IP-adres: 178.84.78.189
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 178.84.78.1
DHCP-server: 10.15.111.1
Lease verkregen: 5-3-2012 17:23:50
Lease verloopt: 8-3-2012 17:23:43
DNS-servers: 62.179.104.196, 213.46.228.196
WINS-server:
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar jouw pc zit op een heel ander subnet! Je zegt dat jouw IP-adres: 169.254.46.20 is en dat van je vriendin IP-adres: 178.84.78.189.
Dat de laatste werkt is niet zo gek; de standaardgateway is 178.84.78.1 - dat zal de router/modem wel zijn. Die deelt ip adressen uit in het bereik 178.84.78.xxx waarbij xxx elke waarde mag zijn tussen 2 en 254 (nr 1 heeft hij zelf).
Zet jouw pc op dhcp=auto oid zodat hij ook een ip adres krijgt toegewezen.
Werkt dat niet zo dan moet je ook ergens instellen dat de dhcp van server met ip 10.15.111.1 komt.
Verder kun je de DNS servers op 62.179.104.196 en 213.46.228.196 zetten. Goede kans dat hij dan wel werkt...
 
Solaris, bedankt voor je reactie, maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar nu werkt het internet op mijn computer maar niet meer op die van mijn vriendin.
De Netwerkverbindingsgegevens zijn nu anders om.
 
Dat kan alleen als je op de router het subnet hebt veranderd naar jouw (oude?) instellingen... Doe het nogmaals maaar dan met de instellingen van je vriendin - dan zou zij weer op internet moeten kunnen. Als dat het geval is moet je in jouw pc de instellingen aanpassen: zet op jouw pc dhcp = auto oid zodat hij automatisch een nieuw (en correct) ip adres krijgt toegewezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan