Laptop bevriest met geluid en al, what to do?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elennips

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Hallo mensen ik ben hier nieuw dus weet niet precies wat jullie allemaal moeten weten om me te kunnen helpen met mijn probleem.

Ik heb een Asus Notebook K61IC/K70IC Series die draait op win 7 64 bits.

Pentium Dual core T4400 2.20 GHz en 4 gig geheugen

Het probleem is dat bijna elke keer (willekeurig moment) dat ik een spel speel of een youtube filmpje kijk of iets anders waarbij film of video nodig is de laptop 'freezed' voor een bepaalde tijd en het geluid loopt ook vast, waardoor ik een soort van RRRRRRRRRRRRRR hoor uit mn speakers. Vaak is hij bij youtube filmpjes nog wel s kort bevroren en dan gaat ie vrolijk na een paar tellen weer verder. Dit doet ie ook alsk op eredivisie live voetbal kijk op mn laptop. Bij spelletjes (League of Legends) bevriest ie echt en kan ik wachten tot ik een ons weeg maar dan zet ik m uit en weer aan om m weer draaiende te krijgen.

Heb het volgende al gedaan:

Een keyboard met display aangesloten om te kijken of het een temperatuur probleem is, is het niet. Heb de laptop stofvrij gemaakt, is het ook niet. De harde schijf zit ook niet te vol, dus dat kan het ook niet zijn.

De laptop is 2 jaar oud en dit probleem had ik eerder niet.
Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het oplos? (en hoeveel dat kost evt)

Alvast bedankt voor je tijd!

Laatst bewerkt:
Dat probleem heb ik ook met mijn laptop (Acer met exact dezelfde processor en werkgeheugen). Ik heb er alleen last van als ik bij mijn schoonouders ben, daar werkt het internet niet optimaal. Wanneer ik thuis aan het surfen ben heb ik nergens last van. Ik heb om deze reden sterk het idee dat het aan de internetverbinding ligt (in mijn geval).

Wat ook (tijdelijk) helpt is;

+ Schijfopruiming uitvoeren.
+ Defragmenteren.
+ Register opschonen (Ccleaner is daar een handig programma voor).

Laatst bewerkt:
ik ga vanavond even kijken of het aan internet ligt, neem de laptop even mee ergens anders heen en daar kijken of ie ook vastloopt.
als hij vastloopt weet ik in ieder geval dat dit het probleem niet is.

heb verder alle dingen al ondernomen die jij noemt, het enige wat me nog rest is formatteren. Maar aangezien dit niet mijn voorkeur heeft kijk ik liever even of ik het anders kan oplossen.

na vanavond hoor je het resultaat!

Apart, hij loopt hier niet vast... kan het echt aan de internet verbinding liggen dus??
heel erg vreemd. kan hij mij ook vast laten lopen als ik een spelletje offline speel? kan het dan ook aan internet liggen?

is de oplossing een andere provider?

Ik heb zelf ook werkelijk geen idee waar het aan ligt, omdat bij mij het probleem zich alleen voordoet bij een bepaalde internetverbinding, denk ik dat het aan het internet ligt.
Omdat ik er op school of thuis helemaal geen last van heb.

PS: heb je er ook last van als je aan de kabel zit? Wanneer ik de laptop op een internetkabel aansluit is het probleem ook verholpen.

Laatst bewerkt:
dat lijkt me wel de moeite waard om even een kabeltje op te halen als hij hierdoor wèl gaat werken. zo duur is een kabel niet :) goed, meer updates vanavond!

sinds ik er een kabeltje aan heb gehangen werkt hij fantastisch. ik kan zelfs spelletjes weer op high quality spelen. hij loopt niet meer vast.
terug in de tijd heeft dus zijn voordelen.

bedankt voor je hulp!

Waarschijnlijk ligt het dus aan je draadloos internet instellingen, heb je ook toevallig een Linksys router? Met die router heb ik namelijk ook het probleem.
Ik weet alleen niet hoe de router wel goed in te stellen is.

Het was gewoon het draadloze internet dat de problemen gaf. Ziggo vertelde me dat het kan liggen aan dat ik in een flat woon en dat hierdoor de zenders kunnen storen. Ik geloof hier weinig van, het zijn vast ergens instellingen ofzo, maar mijn laptop werkt nu zelfs ook sneller sinds ik weer met kabel werk. Dus ik ga het probleem niet opzoeken, kabel is prima voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan