Kan updates niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chayka

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Berichten
19
Goede morgen ik heb vanaf gisteren een probleem ik kan de nieuwe essentiele updates niet installeren.
Ik krijg altijd automatisch de updates binnen, maar ik krijg steeds bericht dat updates niet geinstalleerd kunnen worden.

Het gaat nu specifiek om:

KB2647518: Updatepakket voor ActiveX Killbits voor Windows XP
KB2621440: Beveiligingsupdate voor Windows XP
KB2641653: Beveiligingsupdate voor Windows XP

Ik heb op de site van microsoft al gezocht naar een oplossing, maar kan het niet vinden. Het programmatje fix-it erop losgelaten en die zou wel iets gerepareerd hebben, maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn?

met vriendelijke groet
Chayka
 
Helaas handmatig gaat deze ook niet ik krijg de volgende medling:
"gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"
 
oeps wat ik daar lees ziet er niet goed uit.
Maar eigenlijk snap ik nog niet wat ik moet doen. Welke stap / methode moet ik uitvoeren de 2e neem ik aan?
 
Die KB staat er gewoon in het Nederlands, hoor manamana..: http://support.microsoft.com/kb/811150/nl
;)

Hier is hoe je de Herstel Console moet gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl
Daarin typ je (+ Enter natuurlijk):

map

Om alle schijfletters te zien, daarna:

chkdsk <schijfletter>: /p

exit.

Nog een keer de Herstel Console in & dan:

map

Om alle schijfletters te zien, daarna:

chkdsk <schijfletter>: /r

exit.

De eerste zet de bestanden goed, de tweede controleert het schijfoppervlak & duurt aanzienlijk langer.

Je kan ook proberen of je de oude installatie-bestanden kan opruimen, helpt ook wel eens:

Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, klik Schijfopruiming, vink alle vakjes AAN behalve Office setup & Oude bestanden comprimeren, OK. OK.
 
Tja helaas alles uitgevoerd, maar geen resultaat, nog steeds worden deze updates niet geïnstalleerd. Ik heb het nog wel een keertje handmatig geprobeerd aan de hand van de bovenstaande link.
Nu is de melding dat de map beschadigd en onleesbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een totale leek wat dit betreft, maar ik wil wel even melden dat de updates van deze wel gelukt zijn.

Update voor basiscertificaten voor Windows XP [februari 2012] (KB931125)
KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - maart 2012

En deze pakt tie ook niet KB2632503: Update voor Windows XP daarbij krijg ik de fout melding fout 0x80070570 ( in de microsoft updatgeschiedenis gevondenfout)
 
Het probleem lijkt opgelost door de fixit uit het antwoord op deze vraag te laten draaien. (overigens niet op agressief)

microsoft answers

Hartelijk dank voor het antwoorden al was het probleem daarmee niet opgelost.
 
Het probleem lijkt opgelost door de fixit uit het antwoord op deze vraag te laten draaien. (overigens niet op agressief)

microsoft answers

Hartelijk dank voor het antwoorden al was het probleem daarmee niet opgelost.

Pluim voor jezelf Chayka, goed gevonden. Bedankt voor de terugkoppeling. Dus zo'n leek ben je nu ook weer niet. :d :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan