R4i DSHC Dual Core wordt niet (meer) herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jockari

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
4
Heb een Nintendo 3DS (versie 3.0.0.6). Kreeg van een kennis een R4i DSHC Dual Core *KNIP*, hierbij SD 8Gb.
De geïnstalleerde soft of het MicroSD-kaartje bleek niet juist te zitten, omdat scherm bleef hangen op loading.
Dus even op website update firmware binnengehaald.

R4 in Nintendo, en er kwam een aanduiding op scherm (Spongbob-figuurtje) om kaartje op te starten, gevolgd door knop "A"
Kreeg daarna de shell (game, music enz...) op scherm.
Nog even verder door shell-directorie gegaan via nintendo (weet niet meer hoe).
Op een moment één of andere optie geselecteerd (moet iets met update te maken) en bevestigd (weet in de verste verte niet meer juist wat het was).

Kreeg een soort dos-scherm waarover de tekst vloog met verschillende keren zinnen die begonnen met "Erazing ..."
Durfde niet goed in te grijpen en wachtte af. Uiteindelijk zwart scherm met de tekst "Cycle power".
Nintendo uitgezet en terug aan... kaart wordt niet meer herkend

Terug proberen te upgraden van firmware, maar blijft zonder resultaat.. kaart wordt niet herkend (geen melding of dergelijke).

Iemand een idee ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt erop dat je de kaart hebt proberen te updaten of schoon te vegen, cycle power betekent niets anders dan dsi uit en aan zetten.
Wordt de sd ook niet meer in de pc herkend ?
Anders formateren en opnieuw beginnen.
 
Hoi Jockari

Ik heb het zelfde probleem onder vonden met de r4i duel core het probleem zit hem in het kaartje er is een nieuwe versie van het kaartje gekomen waardoor het oude kaartje niet meer wordt geupdate het enige wat je kan doen is een kaartje kopen die de firmware versie 3.0.0.6 ondersteunt wat de r4i dual core die je heb ondersteunt waarschijnlijk alleen 2.1.0.4 als firmware en niet verder je kan het zien op de site *KNIP* daar staat 2 keer het zelfde kaartje bij downloads en jij heb de onderste net als ik gekocht met firmware 2.1.0.4 ondersteuning

groetje
blackdevil 12
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@djangoleone: sd wordt herkend in pc
@ blackdevil12: volgens gegevens website zou mijn kaart 3.0.0-6 aankunnen.
Nu zie ik wel dat er nog een letter achterstaat: 3.0.0-6E
 
hallo,
Wat je kunt proberen is om het sd kaartje te formateren en de software er op nieuw opzetten.
en dan de update opnieuw proberen.
De update kan alleen gedaan worden op een ds lite of een dsi
 
Heb ik geprobeerd, maar mijn R4 wordt zelfs niet herkend. Maakt blijkbaar geen verschil als ik kaart in of uit toestel heb. Niets melding, noppes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ben ik bang dat je een nieuw kaartje mag gaan kopen.
De update is niet goed gegaan ben ik bang
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan