Installatie Service Pack 1 Vista lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
93
Voor een vriend heb ik geprobeerd om Service Pack 1 van Vista te installeren. Op mijn eigen PC is dat inderdaad gelukt. Maar bij die vriend wordt de installatie opgestart maar iedere keer na ongeveer een uur komt de melding van een foutcode. De installatie is daarna een aantal keer herhaald maar steeds met hetzelfde resultaat. Ik snap er nu helemaal niets meer van. In eerste instantie geprobeerd Service Pack 2 te installeren want die heb ik ook bij mijzelf geinstalleerd. Over service pack wordt gezegd dat daarin alles van service pack 1 inzit. Maar als de installatie van service pack 2 wordt opgestart krijgen we de melding dat eerst service pack 1 geinstalleerd moet zijn en dat lukt dus niet. Iemand een suggestie hoe dit probleem opgelost kan worden.
 
Hoi,
mss handig om te vermelden om welke pc het gaat. Bij sommige fabrikanten van pc's moet je soms eerst een update downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst 2 of 3 pre-SP1-updates installeren, dus via Windows Update alle essentiele updates ophalen. SP1 staat er doorgaans wel bij, maar niet aangevinkt. Als alle benodigde updates geinstalleerd zijn, staat SP1 er wel aangevinkt bij.
Volgende punt is dan dat SP1 exlusieve toegang tot de BCD moet hebben. Dat betekent dat er na de eerste keer installeren er een foutmelding kan volgen die je kan negeren. Herstarten, & opnieuw SP1 installeren.
Let op UAC & Akkoord-verklaring vensters.
Idem met SP2.
 
Wat is de exacte foutcode welke u krijgt te zien bij het installeren van SP1? Aan de hand van de foutcode kunnen we wellicht achterhalen waardoor de fout veroorzaakt wordt.
Daarnaast kunt u zoals eerder gevraagd, het merk en type van de betreffende pc doorgeven.
 
Het heeft enige tijd geduurd voordat ik weer op de PC van mijn vriend kon komen. Nu heb ik gezien dat de foutcode was 0x80070002 met daarachter go.microsoft.com/fwlink/?linkid = 101139. Hopelijk kan daarmee een verklaring voor deze foutcode worden gegeven. Ik hoor graag nader.
 
Bedankt voor deze extra informatie.
Heb je de link ook bekeken? Dat is namelijk de volgende: http://support.microsoft.com/kb/947366/nl
Op die pagina staan onder het kopje: "Algemene tips voor het oplossen van problemen" een aantal tips die je kunt gebruiken.
Tevens kun je met de fixit op de volgende pagina de Windows update componenten herstellen. Dit kan in veel gevallen het probleem verhelpen.
http://support.microsoft.com/kb/971058/nl
 
Nadat de suggestie om het antivirusprogramma te verwijderen is uitgevoerd is het gelukt om SP 1 te installeren. Ik ben daar heel tevreden over. Bedankt voor de suggesties.
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan