Canon S520 verstopt of defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Printer Canon S520
Wanneer ik controle rasters print dan moet er een soort van hekwerk geprint worden. Voor elke kleur 1.
Als voorbeeld voor een verstopte spuitopening geeft Canon aan dat er onderbrekingen in de min of meer horizontale lijnen ontstaan.
Ik heb echter een iets andere storing.
Bij de kleur geel ontbreekt gewoon de hele bovenste helft.
Bij de kleur magenta ontbreken van de bovenste helft alleen de 'even' stukjes 'hek'.

De eerste twee reinigingen met speciale reinigingscassettes hebben nog niets uitgehaald.

Is de printerkop defect?
 
Laatst bewerkt:
je kan eens proberen de printerkop eruit te halen
en met een wattestaafje met lauw water schoon te maken
 
Er valt hier en daar te lezen dat gewoon water voldoende kalk bevat om de zaak alleen maar erger te maken, maar als niets meer helpt valt het natuurlijk te proberen.
(Eigenlijk vroeg ik niet naar oplossingen, maar naar een diagnose, maar dat terzijde:rolleyes:)
 
Het probleem is inmiddels opgelost: de printer is ter ziele. Na korte tijd printen vielen steeds meer stukjes weg en wel in een dusdanig stramien dat het ongetwijfeld de aansturing van de printerkop was, die de geest gaf.
De helpdesk van Canon, waar ze printer overigens al niet meer kenden, kwam, nadat ik ze de woorden in de mond gelegd had, tot dezelfde conclusie.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan