PC, PS3 of Xbox 360?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorlopig komt er nog geen xbox 720/ps4 uit. Vooral eind dit jaar niet. Misschien dat de Wii U nog met kerst komt.
Een nieuwe console kondigen ze meestal aan op de E3, die is net in juni geweest, dus dat is zeker nog een jaar wachten. Daarbij nemen ze vaak ook 2 E3's voor hardware aankondigen en dan is het al richting 2jaar 2½ als ze hem met kerst uitbrengen. Ik heb ook berichten gezien dat microsoft juist nog geen nieuwe console van plan is. Dus ik zou nog niet zo veel hoop daarop zetten. Een 720/ps4 is zowieso alleen welkom bij mij als het een goed idee heeft.

Maar aangezien jij tussen de pc, 360 en ps3 zit te kiezen. En niet de rijkste bent is het niet zo moeilijk. Ik zou voor een 360 of ps3 gaan, want PC zul je kwa specificaties altijd uit moeten breiden bij nieuwere games, en zal dus duur blijven. Een goede game-pc start is al rond de 1000euro, en dat is een groot verschil met de houdige ps3/360 prijzen.

Dus voor ps3 en 360 is het kiezen tussen (Ik heb zelf een 360, dus onderstaande is gebaseert over wat ik vind over de 360, en wat vrienden vinden vinden over de ps3 (en hoeverre ik het met ze eens ben) daarbij ook gebaseert over artikelen die ik gelezen heb. )

360
Iets goedkoper bij aanschaf
Meer 3rd party titles die exclusief zijn voor de 360.
Betalen voor online kan de console uiteindelijk duurder maken. Ik hoop zelf nog steeds dat ze dit afschaffen op de xbox 360 aantrekkelijker te maken...
Motion control = kinect. Veel ruimte nodig maar je hele lichaam is de controler. Niet alleen je armen als bij de meeste andere. Er zit wat tijd tussen de beweging die je maakt en dat kinect dit ziet. Maar de meeste spellen zijn hierop aangepast.
Bediening met je stem/lichaam (Kinect nodig, en hij moet op engels staan tot ze een update uitbrengen dat dit in het Nederlands kan)
Kan media afspelen, maar geen blu-ray

PS3
Exclusieve titles zijn vooral of allemaal van Sony. (Maar als je die titels leuker vind maakt het weinig uit van wie ze zijn ;) )
Niet betalen voor online, maar slechtere service (kan er zelf weinig over zeggen maar ik heb er best wat geklaag over gelezen)
Motion control = move. Meer dingen nodig dan bij kinect (aparte camera & controlers) en het is waarschijnlijk vooral met armen gamen en toch nog wat knopjes (wat voor sommigen wel een + punt kan zijn)
Blu-ray speler
 
Laatst bewerkt:
@anoukdeboth
Welkom op Helpmij ;)
Topics ouder dan 3 maanden laten we hier met rust.
Lees gerust de voorwaarden nog eens door.
Succes verder op ons forum. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan