PC, PS3 of Xbox 360?

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjaminisdenaa

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Berichten
126
Hallo,

ik zou graag binnenkort mijzelf een nieuwe gaming console aanschaffen, met het liefst de beste kwaliteiten, en aangezien ik niet echt de rijkste ben kan ik geen High-End computer kopen..
Wat is het beste en heeft de leukste spelletjes? :D
Ik speel graag spellen zoals Crysis 2, MW3, Arcade games (zoals dat PS3 spel met voetbal met auto's enz)

mvg,
Benjamin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou in ieder geval nu geen PS3 of Xbox 360 meer kopen. De nieuwe Xbox komt er eind dit jaar aan, en de graphics van de PS3/Xbox 360 beginnen al achter te lopen op die van de PC. Als ik jou was zou ik doorsparen voor een fatsoenlijke PC, of wachten op de nieuwe generatie consoles.

Als je echt een console zou moeten kiezen, zou ik voor een PS3 gaan. Puur voor de gratis online spel opties. Ik zou dan ook een tweedehandsje kopen.
 
Ik zou in ieder geval nu geen PS3 of Xbox 360 meer kopen. De nieuwe Xbox komt er eind dit jaar aan

Bron? Microsoft heeft niks bijzonders aangekondigt qua Xbox op E3, en Sony is ook stil over een nieuwe PS4.
 
Game console

ligt eraan:rolleyes:
Als je persee nu een game console wilt gaan kopen zal ik zeker voor een ps3 gaan ! ( gratis internet)
Bij de xbox moet je ook nog voor het internet betalen ! ( per maand ) Tenzij je een jaarkaart koopt maar dan zit je toch al gou tegen de € 50,- en ik weet niet of je dat er wel voor over hebt.
Maarja zoals de anderen ook al zeggen...... Spaar voor een nieuwe/goede game console
 
Tja, dat kan dus nooit kloppen. Een Xbox 360 met nieuwe CPU zou betekenen dat er onderling verschil zou ontstaan binnen 1 reeks consoles, en dat was toch juist de bedoeling van consoles dat ze allemaal hetzelfde konden qua prestaties?
 
PC is toch wel duur.
gewoon casual gamen zo ik de ps3 halen.
misschien achterhaalde grafics(Of hoe je dat schrijft).
maar nog steeds veel fun
ps 360 kan ook, maar ik wil niet betalen voor internet
 
Ligt er aan hoeveel geld je er aan wilt uitgeven.
Ik ben een gelukkige game PC en xbox 360 eigenaar.
En ik moet zeggen dat de PC er nou eenmaal echt beter uitziet dan de xbox 360 en ps3.
Maar ik heb dan ook meer dan duizend euro uitgegeven.

Als je echt wilt gaan voor de kwaliteit dan zou ik dit lijstje maken:
1. PC, vanwegen betere GPU, CPU en overige hardware.
2. Xbox 360, aangezien deze GPU uit tests beter blijkt te zijn dan de GPU van de ps3.
De xbox is overal dan ook wel wat duurder dan de ps3 omdat je moet betalen voor online.
Dit ligt eraan of je het er voor over hebt.
3. PS3, zeker geen slechte console, maar als je kijkt naar kwaliteit loopt hij wel nog een beetje achter.

Ik zal reageren op reacties!

Dus eigelijk gewoon wachten op de nieuwe PS4 of Xbox 720?

Een gaming PC blijft altijd beter, en als hij outdated is kun je er gewoon gemakkelijk nieuwe hardware in zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou het mezelf niet al te moeilijk maken ik zou dan toch eventjes doorsparen voor een pc ik heb er bijvoorbeeld 1 die niet zo duur was maar toch gewoon grand theft auto 4 aan kan.
+ je KAN gratis spellen op verkrijgen zonder om te bouwen.
+ het is veiliger als de ps3 of de xbox 360.
(qwa internet)

en je kan hem makkelijk upgraden bijv. videokaart en CPU.
 
hoii ff een vraagje hoe plaats ik hier een berichtje op het forum over mn probleem
 
Door naar de juiste sectie te gaan en op de grote knop "Nieuwe vraag plaatsen" klikken.

@ Jordydeman1, wat is exact veiliger op een PC dan op een console?
 
ik heb geen idee of je hier wat aan hebt maar ik heb even de voor en nadelen die ik ken bij elke console neer gezet :p

xbox 360
+ halo en gears of war en fable (niet verkrijg baar op andere consoles)
+ beter controller ik krijg het idee dat de ps3 controller meer is gemaakt voor mensne met hele klijne handen
+ mogelijk heid 2de hands games te kopen kan niet bij pc want daar moet je een code invoeren
- betalen voor xbox live online kaartje voor 14 maanden is 40 euro ongeveer

ps3
+ gratis internet
+ bleu ray spaler om films op te kijken
+ van blue ray CD's kunnen niet gepolijst worden (zover ik weet) maar bij " gewone" wel dus als je spel steeds vastloopt door een kras erin hoef je niet een niew spel te kopen
+2de hands games kunnen kopen kan vaak niet voor pc
-minder goede controller (personlijk) vind hem te lciht als je hem neer legt op tafel tijdens film kijken is de kans dat hij raar gat doen omdat je de onderste blokjes activeert door hem schuin neer te leggen en als je grote handne hebt is het zeker een afrader

PC
+altijd beste grafics
+mogelijkheid om hem te ubragede dus je hoefd dan niet een heel niew syteem
+mods of hacks of custom maps zijn makkelijker te instaleren
+ mogelijk heid om games van het internet te downlouden free 2 play games
+mogelijk heid om games ilegaal te downlouden zonder eerst te hoeven ombouwen
+je kan er mee mee doen dan alleen games dus ook voor school/werk bezig
+mogelijk heid om muizen/toentsne borrden te hebben met custom buttons bijv klijn knopje op muis is F3 waarmee je een spel cast (rpg muizen)
-geen 2de hands games
-veel duurder game PC is vaak rond de 1000 euro (correct me if I am wrong)

ik hoop dat dit je een beetje helpt je keuze t emaken
ik heb zelf een xbox 360 ivm met halo en fable en al mijn vrienden hebben een xbox dus als ik met hun online wou gamen moest ik er ook 1 nemen


groet asusMan
 
Warning: Hier onder wacht een lange lap tekst. Maar ik wil graag aan benjamin, als aan ieder ander het een en ander uitleggen. Dit is echter moeilijk om in weinig woorden te doen.

Ik zou hoe dan ook altijd gaan en blijven gaan voor een pc, met daarnaast een console als backup.

En voordat ik daar verder over uitwijk, wil ik eerst even reageren op een paar bovenstaande reacties.

snipeurass zei:
2. Xbox 360, aangezien deze GPU uit tests beter blijkt te zijn dan de GPU van de ps3.

Dit is dus maar half waar. Kijk maar naar de verschillende reviews. Het is waar de ontwikkelaar voor kiest. Neem skyrim. Bethesda heeft gekozen voor de 360 als (hoofd)console. Dus daar winnen de graphics op de 360. Maar kijk naar games die eerst als ps3 exclusive uitkomen, of de gta series. Deze games zijn gemaakt voor de ps3 in het eerste opzicht, en niet voor de 360 of pc. Wat heeft dit tot gevolg? Dat je ports krijgt naar de 360 en pc. Dat heeft weer tot gevolg dat ports over het algemeen genomen niet goed gemaakt worden, wat ten koste gaat van de kwaliteit. Echter:
Bij pc is de mogelijkheid dingen te blijven verbeteren, hoe oud een spel ook is. Als de consument zijn pc maar blijft upgraden, dan kan de ontwikkelaar doormiddel van patches, betere dingen doorvoeren.
Bij een console is op een gegeven moment de limiet bereikt.

jordydeman1 zei:
+ het is veiliger als de ps3 of de xbox 360.
Dat ligt er maar helemaal aan. Pc is over het algemeen velilger. Maar als je kijkt hoe snel pc games gekraakt zijn, en je zet daar tegenover hoe lang het heeft geduurt voor de ps3 of 360 (en dan vooral ps3) gekraakt zijn, dan kun je stellen dat wat betreft games, de 360 en ps3 veiliger zijn. Ook heb ik nog niet gehoord van virussen voor de consoles. Dus eigenlijk in mijn ogen is de console veiliger dan de pc. Ook omdat, mocht je ari illegali willen spelen, moet je je console laten ombouwen, wat over het algemeen wat geld gaat kosten... Bij pc kun je gewoon no dvd cracks enzo downloaden va bepaalde sites.

AsusMan zei: 360
+ mogelijk heid 2de hands games te kopen kan niet bij pc want daar moet je een code invoeren
ps3
+2de hands games kunnen kopen kan vaak niet voor pc
pc
-geen 2de hands games
pc
-veel duurder game PC is vaak rond de 1000 euro (correct me if I am wrong)
pc
+ halo en gears of war en fable (niet verkrijg baar op andere consoles)

2e hands games: Niet waar. ga naar een willekeurige gamewinkel en je vind genoeg 2ehands pc games.. Flagship titels echter, en ik bedoel hiermee de echte toppers, vragen over het algemeen een code. Deze zul je daar dus niet vinden, tenzij je de code niet online hoeft in te geven. Neem een sim city socities, die code hoeft niet online, en die heb ik laatst gewoon verkocht aan game mania. Gta4 echter moet je hem online invoeren, dus die zul je nooit als 2e hands aantreffen. Misschien op martkplaats, maar waarschijnlijk wordt er dan wel geadviseerd een crack te downloaden.

Over halo gears of war en fable heb je ook slechts deels gelijk. Namelijk fable 1 en 3 is gewoon verkrijgbaar op pc. Zelfs uitgebreidere versie's van deze games. 1 is namelijk the lost chapters op pc, en deze heeft naast de xbox versie dus meer dingen er in. En bij 3 heb je speciale dlc die je niet vind op de xbox360 versie. En over halo en gears of war.. Ja, er is wel de mogelijkheid dit te spelen op de pc. Alleen heb je echt een zeer, zeer brute pc nodig.
Want dan gaat het namelijk via een speciale xbox360 emulator. Die vind je via google.
Alleen: Download deze niet, tenminste ik raad het af, om een paar redenen. Je moet namelijk een survey uitvoeren om de download te unlocken, en dit kost geld. Vaak gaat het om een sms sturen met je telefoon, en voordat je het weet zit je aan zon abbo vast voor je telefoon, en alleen in de kleine letters staat dat je ook stop kan smsen naar de uitgever van dat abbo.
En nou het leukste voor de gamers onder ons. Straks als windows 8 officieel gereleased word, ondersteunt windows 8 native xbox 360 games. Wat houd dit in? Je kan naar een speciale website en daar registreer je jezelf, en dan betaal je 5 a 10 euro gemiddeld per spel, en dan krijg je een download van het desbetreffende spel dat je wil hebben. En ja, op het moment dat windows 8 uitkomt, zul je daar bijna alle xbox 360 games kunnen vinden die er op dat moment zijn.

En dan over de kosten van de pc. Als je goed doet, heb je een pc, plus monitor, plus keyboard en muis voor 500 a 750 euro. Waar basseer ik dat op?
Als je naar een winkel gaat waar je hem zelf kan samenstellen krijg je deze prijzen.
Kast: 50 euro
Moederbord: 75 euro (asus m4n lijn)
Processor 150 a 200 euro (amd phenom II 1100t BE)
Videokaart 150 a 200 euro (geforce gtx 560/amd radeon 68x series)
hdd: 70 euro (1tb)
Monitor: 150 euro
Toetsenbord: 20 euro
Muis: 60 euro

En als je een al in elkaar gezette pc haalt bij media markt ofzo voor deze prijs dan is het over het algemeen minder van kwaliteit en prestatie als dat je hem zelf in elkaar laat zetten bij een winkel waar dat kan (paradigit, mycom en andere)

Iemand sprak ook over de xbox 720. Deze komt laat, erg laat. Eerst is het de beurt aan de wii-u, en de verwachting is pas dat de ps4 en de 720 eind 2013 komen. Wii-u echter verschijnt al in november dit jaar...

Komen we dus uiteindelijk aan bij mijn advies over je vraag..

Ik zou dus als eerste een pc halen. Tegenwoordig boycotten de ontwikkelaars, pc gamers niet meer zo erg als vroeger. Meestal komen de games die multi platform zijn wat later dan de console versies. Dit komt omdat alles nu redelijk goed beveiligbaar is. Dit lukt onder andere ubisoft erg goed. Ubisoft heeft namelijk bij haar pc games een aparte server. Je moet dus verbonden zijn met internet. En als je game opstart maakt die verbinding met die server.
En wat houd dat in? Neem prince of persia, of assassins creed revelations. Als je hier een deur open wilt maken, of iets anders, maakt je game eerst verbinding met die server van ubisoft, die vervolgens de opdracht aan jou game geeft dat die deur open gaat. Dit is dus een prima beveiliging.
Die beveiliging is alleen te kraken, als je zelf een server schrijft en deze op je eigen pc zet als een emulator. De crack scene heeft dit bij verschillende ubisoft games ook gedaan.
Maar goed, kraken hou je nooit tegen, en dat zal ook altijd een kat en muis spel blijven

Maar toch, ik zou als main game platform een pc nemen. Deze kun je makkelijk upgraden, en er komen genoeg games op uit. Gpu en cpu is altijd beter dan die van consoles (zelfs bij de xbox 720 en ps4, omdat hardware fabrikanten ook altijd door blijven ontwikkelen). En je kan je games modden.

En dan als backup zou ik wel een console nemen. Het liefst een ps3, omdat zoals gezegd de 360 te emuleren valt en windows 8 straks native 360 games ondersteunt. En op de ps3 komen redelijk veel exclusives uit die dus niet op de andere platforms uit komen. Daarom zou ik als 2e game platform een ps3 nemen. Totale kosten inclusief echt goede pc dus 1000 euro ongeveer.

Maar dan nog 1 ding.

Waarom hoor ik niemand over de wii-u. Straks als deze uitkomt (november) is deze vele malen beter als de 360 en de ps3 samen. Plus het feit dat je console 3d ondersteunt, en dat je een scherm op je tv kan hangen zodat je ook op je tv 3d kunt gamen. De specs die ik heb gehoord over de wii-u zijn echt verbazend. Als ik dit wil overtreffen met mijn pc moet ik flink gaan upgraden. En ik moet nog maar zien of de 720 of de ps4 over de wii-u heen kunnen gaan. Ik denk namelijk dat als microsoft en sony daar overheen willen gaan, de kosten voor de nieuwe consoles boven de 1000 euro komen te liggen, en dus niet verkopen. Nintendo heeft het geluk gehad dat ze een console konden ontwikkelen op betaande technologie. En wanneer de ps4 en 720 uitkomen zullen ze gebasseerd zijn op high end technologie.
Kijk maar naar een videokaart. Als ze echt beter willen zijn dan de wii-u zouden ze een grafische kaart moeten maken die qua kwaliteit bij de geforce gtx 690 ligt. Prijzen van deze laatste kaart voor de pc zijn nu om en nabij de 1000 euro.
Snappen jullie waar ik heen wil? Beste is dus om:

1: pc. Modbaar, redelijk veel games, makkelijk uit te breiden, zal altijd beter blijven dan consoles.
2: ps3. Als backup voor de exclusive games voor deze console.
2: wii-u. Ja gedeelde 2e plek. Als je het geld ervoor hebt zou ik deze er ook bij doen. Mijn verwachting is namelijk dat de wii-u beter zal zijn dan de 720 en de ps4 omdat de prijskaartjes vele malen hoger liggen dan de wii-u op dit moment (500 euro bij bol.com)
3: xbox 360. Dit alleen om het feit dat de 360 spellen dus ook op pc te spelen zullen zijn, zowel nu met een emulator, als straks met de ondersteuning van native 360 games via windows 8.

En eigenlijk is het stiekem ook wel leuk om een handheld erbij te hebben hoor. Hoeft helemaal geen vita of 3ds te zijn, maar gewoon een ds-i of een psp. Ik zou dan voor een ds-i gaan, omdat sony nu eigenlijk alleen focussed op de vita.

En na, ongeveer 1.5 uur typen, is het dan eindelijk klaar. Sorry voor deze lange lap tekst, maar ik hoop dat iedereen hier uiteindelijk wat aan heeft.
Deze info is gebasseerd op mijn eigen kennis van hardware (heb hbo ict master, master is hardware), op de tak van mijn familie die in Amerika woont, en waarvan mijn oom bij gamespot werkzaam is. En als laatste is deze info gebasseerd op het feit dat ik een game liefhebber in hart en nieren ben. Ik ben in het bezit van een high end game pc, een ps3, een 360, een ps2, een wii, een gamecube, een 3ds en een ds-i large. Omdat ik mijn eigen bedrijfje (zzp) heb, kon ik aan deze dingen dus vrij goedkoop komen. Als ik het volle pond moest betalen, had ik alleen een high end pc, een ps3, een 360 en een 3ds gehad.

Dit was het dan, tot snel, en nogmaals hoop ik benjamin alsmede iedereen geholpen te hebben mocht iemand ooit voor de keuze komen te staan over wat te doen.

Groetjes van Martijn,
 
Laatst bewerkt:
hoi msp72

dankje dat je me verbeterde ik was idd vergeten dat fable 1 ook op PC kwam
en later fable 3 ook nog op PC
 
ja met een emu idd dan werkt de besturing een stuk minder goed
 
Dat ligt er helemaal aan. Ik heb bijvoorbeeld een gamepad die op een xdoos controller lijkt, maar zelfs met muis en toetsenbord gaat het aardig... Je hebt alleen een monster pc nodig om de 360 nu nog te emuleren, omdat je eigenlijk op je huidige besturingssysteem een andere systeem laad plus het feit dat, zoals gezegd, alles geemuleerd wordt. Maar ja, een 6 core met 2x een gtx 460 kan het wel redelijk aan samen met 16gb ram hehe..
 
de Wii-u is niet echt een console die blockbuster games gericht is en is meer gericht op de casual games zoals mario zelda etc

verder zijn de spec's van de wii-u ook niet zo super de lux goed.
het maakt gebruik van last gen computer hardware die idd net wat beter is dan xbox360 en ps3.
het zal wellicht de eerste console zijn die 1080P native kan ondersteunen met 3d maar ik zie de wii-u niet als een high end console

denk dat we volgend jaar al weer een ps4 en xbox720 krijgen
het is imho wel tijd een life span van +/- 7 jaar is voor hardware echt veelste lang en houd innovatie tegen op game design.
wat mij betreft mogen ze dat terug schroeven naar 5 jaar net zolang als een computer die zonder upgrades het ook vol houd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan