macbook air lid van het domein, problemen met de accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Berichten
255
een klant van mij heeft een macbook air, erg leuk ding maar :d er staat geen windows op :D

dus loop ik tegen een aantal problemen op,

hij heeft een lokaal account, en een domein account.
en een vpn account dit is allemaal erg verwarrend voor hem.

ik wil dit proces voor hem automatiseren, dan wel makkelijker maken.

als er een verbinding met de server gemaakt word dan laat hij altijd eerst het lokale account zien
kan ik dit veranderen zodat hij gelijk het domein account laat zien?
kan ik dit helemaal automatisch laten gaan zonder dat hij om het account en het wachtwoord vraagt.

heeft het zin om de macbook lid te maken van het domein ?
lost dit het account probleem op?


als ik het lokale account hernoem naar het zelfde als het domein account pikt het domein dit?

is er een mogelijkheid om de servers te verbinden door middel van een script waar de wachtwoorden al in staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het lokale account werkelijk een account op de Mac? Bedoel je dat met lokaal account?
Wat voor soort domein account hebben we het over? Mail? Een server? Een windows gebaseerd domein?
Je kunt wel in de netwerk instellingen een "locatie" opgeven, hier in kun je dan bijvoorbeeld aangeven dat de mac lid is van een bepaald domein.
Mocht dan de klant weer op een andere locatie zitten, dan kan hij daar gewoon gebruik maken van de andere instellingen.
Of te wel, je kunt per locatie precies aangeven hoe en wat voor soort netwerk instellingen er aanwezig zijn.
Dit is super handig als je bijvoorbeeld op meerdere locatie verschillende netwerk instellingen hebt om te mogen werken.
Je hoeft nu alleen maar de locatie te kiezen en niet meer alles aan te passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan