ASP wordt niet meer ondersteund door Mircosoft per 2013?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojo08

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2012
Beste allemaal,

Vooropgesteld: ik ben GEEN programmeur en ook niet als zodanig opgeleid.
Wel heb ik een vraag met betrekking tot programmeren.

Klopt het dat de programmeertaal ASP vanaf 2013 niet meer wordt ondersteund door Microsoft? En dat in die zin migreren naar ASP.NET noodzakelijk is?
Ik stel deze vraag omdat in onze organisatie een eigen gebouwd softwaresysteem is gebouwd in ASP. De noodzaak om te migreren naar ASP.NET geeft ons een indicatie van welke prioriteiten we moeten stellen.

Hoop een reactie, bijvoorkeur in Jip & Janneke taal!

Mijn dank is groot,

Groeten Jojo08

Volgens mij is dat niet geheel correct. ASP wordt niet meer actief gesupport op servers die op 2003 of ouder draaien in 2015. Volgens mij eindigt support op een aantal ontwikkeltools in 2014.

Ik kan zelf de 2013 niet vinden. kun je eventueel een referentie naar die datum plaatsen? Windows 8 komt bijvoorbeeld nog uit met ASP ondersteuning.

Wat betekent dat concreet: dat het niet meer 'actief' wordt ondersteund?
En betekent dit logischerwijs dat in 2014 het niet meer wordt ondersteund?

Ik heb geen link/informatiebron van het jaartal 2013. Meer van horen zeggen, vandaar dat ik het hier probeer te achterhalen.
Zou niet weten waar ik deze informatie zou kunnen vinden/ op welke termen ik zou moeten zoeken.

Het systeem is de basis van onze organisatie. Valt dit weg, dan hebben we een groot groot probleem...

Bedankt voor je reactie alvast!

ASP ondersteuning is gekoppeld aan IIS. Ondersteuning op IIS is ongeveer 10 jaar na windows release. Dus vanaf 2015 zullen "windows 2003" servers geen patches meer krijgen voor ASP/IIS.

Windows server 2008, dat nog steeds geleverd is met ASP/IIS heeft dus nog minstens support tot 2018. Er is een verschil tussen actieve ontwikkeling van Microsoft van ASP en "ondersteuning".