BlackBerry in de koffie gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekjesmonster0

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2012
Ik heb mijn BlackBerry bold 9700 vorige week in de koffie laten vallen.

Nu heb ik hem heel goed laten drogen en hem proberen weer aan te zetten, het rode lampje brand wel maar hij gaat niet aan?
Soms komt er op het scherm een batterij te staan en dan zegt die dat hij aan het opladen is maar voor de rest gaat hij niet aan.

Is hij nu helemaal kapot of kan er nog iets aan gedaan worden.

Alvast bedankt voor de genomen tijd en moeite

Hoi,

Welkom op Helpmij,.

Denk dat hij overleden is koffie en thee werken volgens mij negatief op een printplaat:(

Laatst bewerkt:
Hallo

vorige week in de koffie laten vallen.

Nu is het uiteraard te laat.

Mocht dit ooit nog eens voorvallen , onmiddelijk de batterijpack er uit halen , en zo veel mogelijk water (vloeistof) er uit schudden.

Onmiddelijk (zo snel mogelijk) alles grondig droogblazen d.m.v. luchtdruk (compressor).

Desnoods toestel gedeeltelijk (volledig) demonteren.

Geen aktie ondernemen is meestal funest , met als resultaat een volledig geoxydeerde (defekte) printplaat.

Toestellen met een touchscreen heb je veel kans dat het touchscreen defekt is , en dient te worden vervangen.

Peter

Oh dit is wel jammer, maar wat ik dan zo raar vind is dat het rode lampje en soms het scherm het wel doet ( met een opladend batterijtje).

Er is zeker weten sprake van waterschade wat de sticker op de batterij en de sticker op de BlackBerry kleuren allebei rood.

Maar ik dacht dat er nog hoop was omdat het scherm en het rode lampje het nog deed, maar blijkbaar heb ik geen geluk jammer genoeg.

met waterschade kan hij het met vlagen nog wel even doen, maar daar heb je natuurlijk niets aan he!. de redden dat het lampje het nog doet is waarschijnlijk omdat de aansluiting naar het lampje niet is beschadigd en het scherm wel.

mvg django

@Theknight daar leer ik nog iets van, had ik eerder moeten weten. zou dit nog werken met een htc die twee jaar geleden overladen is, door waterschade, heb hem nog wel.

gr django

De accu kan ook overleden zijn, als je een nieuwe accu koopt moet je hem gelijk aan de oplader leggen.
Ook al zegt hij niet dat hij oplaad. Grote kans dat hij wel oplaadt.

Hallo

Ik heb dat al geprobeerd, maar de telefoon is zelf ook aangetast door de koffie want de sticker in de telefoon kleurt rood.

Maar ik dacht dat er nog misschien een kans was waardoor hij het nog deed.

Vriendelijke groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan