PC kopen budget 450 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo Mede-Helpmijers

Mijn zus wil een nieuwe PC kopen, ze was aan het rondkijken voor een dell ofzo, ik heb er aangeraden om zelf eentje samen te stellen.
enfin..

Ze heeft de PC nodig om muziek te luisteren en wat te surfen, verder doet ze af en toe Photoshoppen, verder word er eigenlijk niks met de pc gedaan, af en toe misschien een torrent downloaden en branden maar dat is het.
Ik weet niet of ze met haar budget (450 euro) het volgende voor elkaar krijgt..
Ze heeft Windows 7 nodig.
Wil 2 USB poorten voor op de pc hebben.
Er moet een DVD-brander bijzitten.
Heel graag een SSD inzitten (alleen voor windows, programma's en bestanden gaan op een externe HD)
Verder vind ze het belangrijk dat er een HMDI uitgang opzit zodat ze eventueel een film rechtstreeks van de PC op de flatscreen kan kijken.
Verder moet de PC ook nog in elkaar gezet geleverd worden (weet dus echt niet of dit voor dit budget gaat)

Wie kan mij advies geven?

Alvast heel erg bedankt
Ger

Hoi,

Denk dat de ssd wat te veel is voor dit budget :(

Ben ik ook bang voor :( vooral ook omdat ze nog windows nodig heeft :(
Ik hoop dat iemand toch iets moois weet samen te stellen, tsja en anders moeten we de SSD laten vervallen of miss iets hoger gaan met het budget (maar mag eigenlijk niet van haar :P)

Laatst bewerkt door een moderator:
Met een ssd ga je het niet redden voor die prijs.
Kijk eens bij de gerenomeerde pc winkels zoals alternate en informatique naar hun basissystemen, die je evt. nog wat kan uitbreiden.
Ook dan zal je boven dat budget uitkomen ben ik bang.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zal alvast de aftrap geven wat dacht je van deze?

@Modag... Thanx voor het schot in de goede richting:P Ik was net aant telefoneren met mijn zus en zoiets zou misschien kunnen, ik neem aan dat we dan nog iets erbij moeten rekenen om hem in elkaar te laten zetten?

@Jackall... bedankt voor je reactie :)
@Whittey dragoncomputers ligt bij mij om de hoek, dus misschien handig om eens te kijken, bedankt voor de tip

Ik ben een leek met het hardware gebeuren, maar wat is verstandiger... een samengestelde pc kopen zoals Modag bij elkaar zette.. of bijv een dell PC die je wel bij de mediamarkt vind voor rond de 500 euro?

EDIT: Ik vond deze pc nog op het net: http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=115

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je de medion nog kan kopen lijkt mij dat een prima pc voor dat geld zou deze wel durven kopen:thumb:

Ja in de link word iets negatief geschreven over de Medion PC.. Maar mij lijkt het ook een mooi aanbod, je krijgt heel wat voor dat geld en ik weet dat heel veel mensen zweren bij de aldi pc's :P ik woon gelukkig aan de grens met belgie dus dinsdag eens een ritje maken.. thanx voor het meedenken Modag :)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B80156%5D=1&product%5B394041%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B458814%5D=1&product%5B464512%5D=1&product%5B444080%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B7517%5D=1

Mijn duit in het zakje. Voldoet aan al haar eisen, ipv. een Intel CPU heb ik er een Llano in gestopt. Zit een vrij goede videokaart in en de processorprestaties zijn ook prima.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B80156%5D=1&product%5B394041%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B458814%5D=1&product%5B464512%5D=1&product%5B444080%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B473576%5D=1

Als ze per se een SSD zou willen zou bovenstaande samenstelling kunnen. Beide worden in elkaar gezet voor je. Dit was bij de vorige samenstelling niet het geval.

De Medion PC verslaat deze natuurlijk en zou een prima deal zijn.

Hoi,

Met alles is wel eens wat mis medion is tegenwoordig best oke en waar krijg je drie jaar garantie succes met de aankoop:thumb:

geen dank

Thanx voor je reactie Paranoid :)
Ik heb beide links eens bekeken en ik moet zeggen dat vooral de tweede link me erg aanspreekt en dat ook nog voor een heel mooie prijs, nog 2 vraagjes.. 1 voldoet deze samenstelling voor photoshop? 2 ik zie geen ventilator in je lijstje?

Ventilator hoort in de kast te zitten. Weet ik niet 100% zeker omdat dat niet duidelijk staat aangegeven. Voor Photoshop heb je tegenwoordig niet zo heel veel meer nodig, maar door de vrij sterke geïntegreerde videokaart moet dat makkelijk gaan.

http://azerty.nl/0-1088-34640/cooler-master-silent-fan-120-s.html

Kan je voor de zekerheid er nog bij doen. Een extra ventilator is sowieso nooit mis wanneer er al een in zit.

Oke... Dank voor je reactie Paranoid, dit lijkt me echt wel een mooie combinatie (ik verwacht dat de medion uitverkocht is maar ga wel kijken)
Toch ben ik aan het denken om m'n zus te zeggen om er 100 euro meer tegenaan te gooien en dan misschien voor een intel te gaan? of maakt dat verder niet uit?

Verder ben ik benieuwd wat anderen van deze door Paranoid samengestelde PC vinden

BTW ik ben misschien wat veel door aant vragen maar wil echt het maximale voor haar eruit halen :)

Hoi,

Als je voor de tweede optie van paranoid kiest heb je maar 64 gig opslag is dat niet wat weinig als win 7 al met drivers etc 25 gig inneemt

Lijkt mij eerlijk gezegd niet... Ik heb zelf een SSD van 119GB en heb plaats zat, ik heb alleen windows 7 op deze schijf staan en de rest allemaal op externe schijven..
Hoe vind je de samenstelling verder? ik zou eventueel een WD 500gig intern erbij kunnen nemen..

Hoi,

Op zich niets mis mee alleen zoals paranoid ook al melde de medion is even beter maar deze kan ook:thumb: alleen geen drie jaar garantie:p

Ach.. de garantie maak ik me niet zo druk om, 1 jaar heb je altijd toch... deze kan in feite 20 jaar meegaan en de Medion 1 dag nadat de 3 jaar om zijn kapot gaan :P
Als mijn zus gewoon lekker kan surfen, af en toe met haar photoshop bezig kan zijn en dan ook nog een pctje heeft wat lekker snel opstart dankzij de ssd, dan denk ik dat ze best tevreden kan zijn :)

Nogmaals dank voor het meedenken

Groet Ger
(en nu lekker een dvdtje:P)

Oke.. Ik zal er rekening mee houden

Een fijne avond :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan