Extern Bureaublad instellen maar hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
428
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het uitvogelen hoe ik een Extern Bureaublad kan instellen gebruiken.
Ik heb al veel google ben daar verschillende handleidingen en filmpjes tegen gekomen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Want ik wil is dat ik met mijn eigen laptop vanaf het werk of elders een internetverbinding thuis mijn desktop pc kan benaderen en vanaf mijn laptop kan printen.

Ik heb al ingesteld dat ze de zelfde werkgroepnaam hebben en een aparte computernaam hebben dus mijn desktop pc Rene-thuis en mijn laptop hee Rene-Laptop.
Bij systeem > systeem eigenschappen heb ik aangevinkt op pc en laptop (alleen verbindingen toestaan met computers waarom externe bureaublad met netwerkniveauverificatie word uitgevoerd (veliger)

Ik draai laptop pc hebben windows 7 ultimate met sp1 alle updates. ik gebruik de Windows Fierwall op bijde
Ik heb een router D-Link DIR-615 die heb ik nog niet ingesteld ik weet niet precies waar ik dat moet doen ik dacht bij poortforwarding.

Ik wil eigenlijk met een simpelen uitleg vanaf het begin opnieuw willen beginnen met instellen en beginnen met de router.
Ik snap van de handleing die ik gezien heb niet veel daar zie je hoe je verbinding maakt niet hoe je instellen. Ik krijg wel dat schermpje verbinding maken met Extern Bureaublad weet niet wat ik daar moet invullen omvanaf het werk te kunnen in loggen

Alvast bedant
Rene
 
in je router forward je port 3389 naar je pc thuis.
Bij verbinding met extern bureaublad op je werk vul je je WAN IP in. dit adres is meestal te vinden onder een Kopje info of degelijken in je router.

Succes!!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
 
Als ik het goed begrijp moet ik in de router bij poortforward poort nummer 3389 invullen en het ip adres van de desktop pc.
Wanip is dat het ip adres van de provider of van de router ? en kan ik ook thuis testen of het werkt ?
 
De verbinding werkt super op de desktop pc springt wel het beeld weg naar het aanmeldscherm van windows waar je wachtwoord moet opgeven hoort dat zo ?
 
Ik krijg vanaf mijn werk met mijn laptop geen verbinding op mijn thuis pc ik krijg elke foutmeldingen dat de referenties niet correct zijn.
Ik heb mijn ip adres van ziggo ingevuld met poort nummer 84.25.211.118:3389 dit heb ik op internet gevonden naam en wachtwoord zijn correct.
Ik kan dit niet instellen op de router van mij werk weet ook niet of dit nodig is.
 
Op jouw werk draait waarschijnlijk een domein en bij jou thuis als ik het zo lees niet. Ik ga ervan uit dat je dus in het inlogscherm terechtkomt en geen eerdere meldingen krijgt (timeouts of iets dergelijks). In het laatste geval kan het ook nog zijn dat een firewall op jouw werk de boel blokkeert.

Probeer eens als inlognaam THUISPCNAAM\Gebruikersnaam in te geven met het bijbehorende wachtwoord. Het kan zo maar dat anders de inlognaam DOMEINNAAMWERK\Gebruikersnaam wordt meegestuurd.
 
Op het werk hebben wij geen domein is gewoon adsl van kpn maar het werk nu.
Mijn baas moet ook werken via externe buroblad als hij gebruiken wil van enkele diensten en op in bepaalde dingen te komen dat werk niet van zijn eigen pc maar dat staat alleen maar op een grote server op het hoofdkantoor waar iedereen van dat bedrijf moet werken. Mijn baas kwam er ook niet toern heb ik het modem uitgtrokken en weer ingestoken toen werkte alles weer zowel bij mijn baas als op mijn eigen laptop naar thuis ik heb gewoon ipadres:poortnummer in cijfers uitteraard en het werkte.
 
Hallo,

Mijn externete verbinding werkt niet meer ik heb niks veranderd ik kom wel in het scherm waar ik mijn wachtwoord moet invullen dat gedaan geeft hij aan (externe verbinding word beveiligd) na enkele seconden krijg ik de mededeling (Deze computerkan geen verbinding met de externe computer maken)

Ik zit wel gewoon nu thuis om het uitproberen maar vanaf een andere locatie krijg het zelfde te zien want thuis heeft ook gewerkt een tijd lang via externe verbinding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan