2 beeldschermen op 1 videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Berichten
199
Hallo mensen,

Kun je met 2 beeldschermen op 1 videokaart 2 verschillende progs laten zien, bv op de ene Word en de andere Excel. Het schijnt bij mijn kaart niet te kunnen. Nu zie ik op beide hetzelfde. Of is wat ik wil helemaal niet mogelijk en moet je 2 videokaarten hebben.

Geforce 6800 Ultra met nieuwste Nvidia drivers.
 
Dat is mooi alleen Ik kan het in het Nvidia control panel niet zo gauw vinden of moet ik gewoon naar de display instellingen van Windows gaan? Of is er een andere manier?

Ik heb trouwens ergens een fout gemaakt toen ik voor het eerst 2 beeldschermen aan had gesloten. In het Nvidia control panel heb ik 'clone' beeldschermen gedaan. Nu start de boel alleen nog in safe mode op. Is daar nog een oplossing voor?
Alvast bedankt!:D
 
Hallo,

Als de 2de monitor erin zit moet je even kijken in het NVIDIA Control Panel, en anders als Windows 7 hebt doe dan Windows-Toets+P. Dan kan je ook tussen verschillende modus kiezen.
 
Ja ik heb windows-toets +p gedaan maar daar zijn maar een paar mogelijkheden die niet hielpen. Maar mijn systeem is niet goed meer zoals ik al zei dus dat ga ik eerst oplossen. Dan weer verder zoeken in het Nvidia Control Panel. Ik weet niet of ik het daar wel vind. Heeft iemand anders een suggestie voor 2 verschillende progs op 2 beeldschermen? Alvast bedankt.

Ik ga eerst mijn systeem weer in orde brengen maar suggestie zijn welkom!:d
 
Ik heb nog geen tijd gehad om alles met Nvidia control panel ea oplossingen door te nemen.
 
je hebt dus windows 7 .

klik op je bureablad op de rechter muis , dan op schermresolutie.
nu kun je resoluties van de 2 schermen aanpassen , mss helpt dit al .
als je windows +p neemt probeer dan eens uitbreiden , nu kan je normaal van het ene scherm naar het andere gaan .

ladyke
 
OK dank voor je reactie. Ik ga er mee aan de gang maar niet vanavond meer. Ik laat weten hoe het is gegaan.

THXKS!!
 
Ik kom er niet uit. De resololuties aanpassen gaat wel maar ik blijf met 1 scherm zitten waar allen de achtergrond zichtbaar is. Als ik via W-P verder ga en uitbreiden doe geeft 1 scherm geen signaal meer. Bij het scherm waar alleen de achtergrond zichtbaar kom ik wel met de muis maar ik kan daar verder niets doen. Het NVidia control panel biedt ook geen soelaas.:eek:
 
Ik kom wel verder maar ik gebruik windows 7 en mijn software gaat tot Vista. Ik heb wel een aantal files kunnen kopieren naar het andere scherm maar onafhankelijk van elkaar werken ze nog niet. Want als ik Outlook opstart komt ie ook op het andere scherm. Ik heb wel de aanwijzingen gevolgd in NVidia help. Hoe kopieer ik bv. de taskbar onderin? Ik heb een laptop met Vista en ga het daar proberen. Dank alvast voor jullie hulp.

SAMEN komen wij verder.:)
 
Ik heb mijn tweede beeldscherm nu aangesloten op mijn laptop met Vista maar daar gebeurd hetzelfde. Ik selecteer in het NVidia control panel duel view maar ik kan nog steeds niet onafhankelijk werken met de twee beeldschermen. Ik begrijp het niet meer. Dit zou moeten werken.

Iemand moet het toch weten!:evil:
 
op welke grafische kaart probeer je het en hoe groot is je 2 de beeldscherm ?
zou kunnen dat kaart niet zwaar genoeg is he
 
Mijn grafische kaart is geforce 6800 ultra en het tweede beeldscherm is ongeveer 18 inch breedbeeld met een maximale resolutie van 1368 x ? Het is eigenlijk een goedkope led tv met aansluiting als monitor. Maar daar heeft het niets mee te maken. Ik heb ooit ook een ray tube monitor aangesloten en toen had ik dezelfde problemen. Ik ben dichtbij maar nog niet helemaal.
 
Ik ben er uit:d Ik heb in het Nvidia control panel weer dual view aangeklikt. Het volgende is een prog openen, bv Excel. Die zie je dan op je hoofdscherm en dan gewoon slepen naar de andere monitor. Heel eenvoudig. Dan kun je met 2 progs werken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan