mail binnenhaleen in Gmail lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Berichten
158
Ik wil voortaan niet meer via Outlook Express gebruikmaken van mijn upcmail, maar enkel nog mailen via gmail.

Ik ben vandaag al drie uur bezig geweest, waaronder twee keer een kwartier met een handige vriend gebeld en een keer met UPC, maar nog niet geslaagd in het ontvangen van mail in gmail. Vroeger kon dat wel altijd, enkele dagen geleden is het echter opgehouden. Ook heb ik afgelopen week upc zo ingesteld daat hij alles doorstuurt naar mijn gmailacccount en heb ik alle op mijn harde schijf staande mailtjes in nieuwe mapjes voor gmail gestopt, waardoor ik die nu via mijn browser in gmail kan zien.

Het ligt niet aan UPC, want automatisch laten doorsturen van upcmail naar mijn werkadres lukt wel, maar noch mail die ik richt aan mijn gmailadres, noch mail die ik automatisch laat doorsturen via upcmail komt aan.

Mij valt wel op dat ik veel mapjes kan zien, maar geen mapje (dat er volgens gmail standaard bij zou moeten staan) voor Mail & Spam & Prullenbak.

Hoe kan het dat ik geen mail meer in gmail ontvang?
 
Ik neem aan dat je in gmail
Instellingen
Accounts en Imports
'Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent'

Gewoon hebt gevolgd?
Zoja dan krijg je eerst een email op je upc met een code die je weer moet door moet gebruiken voor in gmail te accepteren dat je ergens anders mail van mag binnen halen.

Verdere vraag, bij het doorsturen heb je er ook voor gekozen om een kopie op de server achter te laten?

offtopic:
Ik haal op deze manier @ziggo en @live mail binnen op mijn gmail. Werkt beide goed.
 
Laatst bewerkt:
Ha, dank je!

Ik had nog geen tweede adres toegevoegd, dus nu heb ik een upcmailadres toegevoegd. Maar ik zie nergens waar ik die verificatiecode kan invoeren. Nu heb ik een mailtje verstuurd van upc naar gmail en dat komt ook niet aan.

Waarom moet ik een kopie opslaan?
 
Hé, dat is gek: het verzonden mailtje komt wel binnen in Outlook (maar dus niet via de browser op gmail).
 
Als je in outlook er je mail op haalt via pop dan blijft dat bericht niet meer op je mailserver en als je dan je mail wilt bekijken via webmail of verder wilt verzenden gaat dit niet omdat de mail er niet meer staat.

Ik vind vreemd dat niet juist werkt bij jouw.
 
Hoi,
uit mijn ervaring met Gmail weet ik dat als je voortaan je post van je ISP via Gmail wilt binnenhalen, dat het enige dagen kan duren voordat het ook daawerkelijk gebeurt.
Dat staat ook aangegeven in de help geloof ik, het is niet zo dat als jij alles hebt ingevoerd je meteen alle post krijgt doorgestuurd. Er zit een delay in van een paar dagen.
Dat is bij mij althans ook zo gegaan.
 
Toen ik bij mij alles invulde was het binnen vrijwel 1 uur al up-to-date.
gmail checkt om het uur of er nieuwe mail is. en als je zelf op refresh klikt kan dat om de 5min op zijn vroegst.
Maar ik weet niet wat probleem zou kunnen zijn dus wacht maar af.
 
Ik stuurde mijn berichtje gistren naar mijn gmailaccount, dus dan moet het daar (in de browser) toch binnenkomen? Of kan het dan ook in Outlook binnenkomen?
 
Extra informatie voor gegevens van UPC, POP3 en SMTP settings.
Al deze informatie zet ik er neer voor als er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Of UPC mail willen ontvangen in gmail.
---------------------------------------------------------------------------------------------
POP: pop3.upcmail.nl
E-mailadres: gebruiker@upcmail.nl
Gebruikersnaam: gebruiker@upcmail.nl
Wachtwoord: Het wachtwoord vindt u op uw UPC-overeenkomst
Serverpoort inkomende e-mail: 110
Gebruik van SSL inkomende e-mail: Nee
---------------------------------------------------------------------------------------------
SMTP: smtp.upcmail.nl
E-mailadres: gebruiker@upcmail.nl
Gebruikersnaam: gebruiker@upcmail.nl
Wachtwoord: Het wachtwoord vindt u op uw UPC-overeenkomst
Serverpoort uitgaande e-mail: 25
Gebruik van SSL uitgaande e-mail: Nee
---------------------------------------------------------------------------------------------
Google mail:
Settings
Tabblad 'Accounts en import'
E-mailberichten sturen vanaf: Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent
Mail van andere accounts (met POP3) controleren: Je eigen POP3-mailaccount toevoegen
---------------------------------------------------------------------------------------------
Als je die stappen goed gedaan hebt op Google mail, dan haal je mail binnen van je
internetprovider mailserver en kun je emails verzenden onder de naam van jouw
internetprovider.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Als je op deze link klikt dan ga je naar de site van UPC en kun je kijken hoe je je mail instelt voor
outlook2007 outlook2010 applemail outlookexpress windowsmail windowslivemail mozillathunderbird.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem die schoe039 onder vond was dat de settings voor upc pop3 goed waren maar niet
wilde werken in gmail.

Even stukje opgezochte informatie bij Google.
Veelvoorkomende fouten:
Er is een probleem opgetreden met de verbinding met [je andere webmailprovider]
---------------------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan