Printproblemen op de Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
137
Ik gebruik Mac OS X Lion op een Macbook Pro. Nog niet zo lang geleden ben ik overgestapt.
Nu was het daarvoor zo dat als ik vanuit Word printte (met Windows) er een mogelijkheid was om te kiezen voor dubbelzijdig printen en snelprinten
(om inkt te besparen).
Die keuze vind ik bij de Mac niet meer terug.

Probleem twee: ik heb een kleurenplaatje dat mijn printer in heel andere kleuren uitprint dan het origineel (Jpeg).

Graag hulp voor beide problemen, want ik kom hier niet uit.

Groet van Janneke.
 
Hoi Janneke,
Mijn vrouw zit in de bijna gelijke situatie...
Apple heeft net als Windows eigen printer drivers, en die ondersteunen denk ik niet alle mogelijkheden van jouw printer. Dat zie je bij Windows trouwens ook. Gewoonlijk loont het om op de site van de printer fabrikant eens te zoeken naar jouw merk/type en naar een OSX driver daarvoor.
Na downloaden en installeren zul je waarschijnlijk meer en betere mogelijkheden hebben.

Jammer genoeg is het onze ervaring dat, in tegenstelling tot wat doorgewinterde apple gebruikers ook mogen zeggen, een apple voor (ex) Windows gebruikers bepaald niet altijd even gebruikersvriendelijk of intuitief is.
Het kan dan ook helpen om op je gemak de menu items eens uit te zoeken, er liggen soms onvermoede mogelijkheden op de gekste plaatsen verborgen.
En ook je apple vragen stellen op het Apple-only Mac user forum stellen kan de juiste hulp opleveren.
Succes!
 
Een Canonprinter MP560. Prima ding. Met wecare cartridges. Zou het daar soms aan liggen ... (grrr).
 
Dank je Solaris. Ja, een nieuwe Apple kost een hoop tijd (die heb ik) en instellingen zitten idd verborgen. Soms vraag ik me wel eens af of het wel een verbetering is.
In elk geval heb ik geen blauwe (Gates) schermen mee. Het loopt allemaal wel. Daarom ben ik eigenlijk overgegaan.
 
Eigenlijk is de Mac slim, als de juiste drivers zijn gebruikt dan herkend de mac zelf al of de printer dubbelzijdig zou kunnen printen.
http://members.quicknet.nl/jjw/Helpmij.nl/Printer voorbeeld.pdf
Meestal zijn de meeste printers al toegevoegd in de bibliotheek van MacOS maar in sommige gevallen moet je toch de nieuwste drivers van de site halen van de fabrikant.
 
Nou op de site van Canon zie ik dat er meerdere drivers beschikbaar zijn voor meerdere functies.
Kun je aangeven welke driver Canon jouw heeft verzonden?

En er is altijd een optie dat ik met je mee kijk op de mac om te zien hoe of wat qua instellingen en drivers.
 
Dit zijn inderdaad de drivers geschikt voor MacOS. Die doen wel goed hun werk.
Dan gaan we het zoeken in de printer instellingen onboard op de printer zelf. Ik lees dat deze een auto dubbelzijdig print functie heeft... een mond vol.
Dit zou moeten inhouden dat hij zelf kiest of een pagina wel of niet dubbelzijdig geprint moet worden. Dit kun je testen door een wat groter document te pakken van minimaal 4 pagina's en deze gewoon te printen.
Let wel op, ik lees dat de printer voorzien is van een dubbele invoer. Of te wel, 1 la voor foto papier en 1 la voor gewoon papier.
 
Ha! Wij hebben ook een Canon multifunctie-printer en we zijn er ook uitgekomen! Alles werkt, moet dus gaan lukken. Maar wat ik zeg, je vindt soms opties en instellingen op plaatsen waar een normaal mens ze niet zou zoeken! ;) Apple-logica...
 
Vandaar dat ik aanbood mee te kijken eventueel via teamviewer. En dat aanbod staat nog steeds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan