alexanderinfo
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 mrt 2008
Ik weet niet of het mogelijk is met een formule of dat ik aan VBA moet denken, maar ik heb het volgende probleem:
Ik heb een simpel overzicht met klanten (zie voorbeeld).
Elke klant krijgt zijn eigen volgnummer (kolom B) 1, 2, 3, etc.
Dit lijkt opvolgend te zijn, maar dat is niet zo.
Het voorbeeld is klein, maar de uiteindelijke lijst loopt in de honderdtal.
Zodra een klant afgehandeld is, worden zijn gegevens uit de lijst verwijderd.
Zodra een nieuwe klant aan de lijst wordt toegevoegd moet deze een volgnummer krijgen.
Dit is dan niet het volgende nummer (indien 78 de laatste is - wordt het geen 79), maar het moet het volgnummer krijgen die mist in de lijst.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, want het klinkt duidelijker in mijn hoofd dan dat ik het nu probeer uit te leggen LOL.
Ik zoek dus een formule die kijkt in een rij met cijfers en indien er een cijfer mist kiest hij de laagste waarde.
In het voorbeeldbestand is een nieuwe rij toegevoegd en het volgnummer is leeg. Hier zou dus het cijfer 4 moeten komen en niet 7.
Want 4 is het cijfer met de laagste waarde die mist in het rijtje.
Wat ook mag is een cel die laat zien welk cijfer (met de laagste waarde) ontbreekt.
Dit zou dan een cel zijn die als infocel dient.
het voorbeeld bestand: https://www.box.com/s/e46ad81a58d0a8366521
Ik heb een simpel overzicht met klanten (zie voorbeeld).
Elke klant krijgt zijn eigen volgnummer (kolom B) 1, 2, 3, etc.
Dit lijkt opvolgend te zijn, maar dat is niet zo.
Het voorbeeld is klein, maar de uiteindelijke lijst loopt in de honderdtal.
Zodra een klant afgehandeld is, worden zijn gegevens uit de lijst verwijderd.
Zodra een nieuwe klant aan de lijst wordt toegevoegd moet deze een volgnummer krijgen.
Dit is dan niet het volgende nummer (indien 78 de laatste is - wordt het geen 79), maar het moet het volgnummer krijgen die mist in de lijst.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, want het klinkt duidelijker in mijn hoofd dan dat ik het nu probeer uit te leggen LOL.
Ik zoek dus een formule die kijkt in een rij met cijfers en indien er een cijfer mist kiest hij de laagste waarde.
In het voorbeeldbestand is een nieuwe rij toegevoegd en het volgnummer is leeg. Hier zou dus het cijfer 4 moeten komen en niet 7.
Want 4 is het cijfer met de laagste waarde die mist in het rijtje.
Wat ook mag is een cel die laat zien welk cijfer (met de laagste waarde) ontbreekt.
Dit zou dan een cel zijn die als infocel dient.
het voorbeeld bestand: https://www.box.com/s/e46ad81a58d0a8366521
Laatst bewerkt: