• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege regel zoeken biunnen bepaalde range

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Hallo,

Wie kan voor mij een macro schrijven welke in een spreadsheet zoekt naar de eerste lege regel binnen een bereik (voorbeeld kolom A)

ik heb hier op dit forum enkele voorbeelden gevonden maar sommige nog te ingewikkeld voor mij

bedankt alvast

nu is me dit met trial and error al gelukt met volgende code:

Sub naar_lege_regel_in_A()
Sheets("tst").Select

Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Select

End Sub

nu had ik graag nog hulp gehad bij mijn volgend probleem:
ik zou in Range A willen kijken welke waarde (is een cijfer) er in de niet lege cel erboven staat en in de niet eerste lege cel in range A die waarde met 1 optellen

ik heb dit nog gevonden op dit forum, opgesteld door Roncancio:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With Target
If .Column = 8 Then .Offset(0, -1).Value = .Offset(0, -1).Value + .Value
End With
End Sub

ik heb deze code proberen aanpassen dat ik ergens in een cel de waarde 1 zet en er telkens naar die cel gekeken zou worden maar ik loop volledig in het honderd. kan ik deze code gebruiken of is er een eenvoudiger?

Je vraagt om te zoeken naar een lege rij in kolom A. Zo'n rij hoeft niet per se de onderste rij + 1 te zijn. Als je gegevens hebt staan in A1, A2 A4, A5, A6, A9, dan is de eerste lege rij: rij 3. je moet dus eerst goed omschrijven wat je onder de eerste lege rij verstaat. Wat je tot dusver laat zien, heeft betrekking op de eerste lege rij NA HET LAATSTE GEGEVEN IN KOLOM A.
Ook belangrijk om te weten is of voor 'lege rij' louter naar kolom A moet worden gekeken of ook naar andere kolommen. Immers: als bv. A12 leeg is, maar B12 niet, dan is rij 12 niet leeg. Als dat allemaal bekend is, is een antwoord niet moeilijk te geven.

Hallo Zapatr,

alvast bedankt voor je snelle reactie.
eigenlijk wil ik zoeken naar de laatste lege cel in een bereik, voorbeeld vanaf cel A3 naar beneden. de eerst volgende lege cel zou dus een getal moeten krijgen 1 hoger dan de laatste niet lege cel in dat bereik. ik wil dus inderdaad niet kijken naar andere kolommen maar enkel naar dat bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan