Slecht bereik nieuwe Router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snaggyheadshot

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
54
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe router kapot, nu is er een probleem , het bereik is niet echt super , ik heb al geprobeerd het netwerk naar een ander kanaal te verplaatsen maar alsnog is het bereik slecht:

2pzjl7o.png

Verder zit ik nu ongeveer 5 á 6 meter van de router:

33jofw0.png

Soms zelfs maar twee streepjes, nu dacht ik , licht het soms aan de antenne? Zoja, ik zag een antenne van 18 dBi is dat veel? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want dit is echt irritant , je kan niet ver van de router zitten of het netwerk is al uit bereik... De vorige router op kanaal 8 ( dacht ik ) , had verder ook geen problemen dus ik denk dat het licht aan de antenne , alvast bedankt. Ik heb trouwens de Asus RT-N12C1.
 
Waar hangt de router, en wat zit er allemaal tussen? Zitten er veel apparaten tussen die een eventuele 'storing' kunnen vormen?

18dB is redelijk. IK geloof dat routers vaak met 5dB antenne's komen, dus in dat geval zou dat een verbetering zijn. (Ik heb hier een router met 3x 3dB antennes, bereik gaat tot +- 100m van huis)
 
Laatst bewerkt:
De router staat op een tafeltje langs de vensterbank , het enigste van elektrische apparaten tussen mijn laptop en router op dit moment is de TV , Home Cinema en dat was het , niet echt heel storend lijkt mij , ze staan ook meestal uit. Is er misschien een manier te achterhalen hoeveel dBi mijn huidige antenne's zijn?

Edit:

Even opgezocht, 5dBi , lijkt me niet erg veel , misschien toch maar andere antenne's , zoja , moeten die dan nog aan bepaalde eisen voldoen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu wel beter bereik op de slaapkamers inderdaad, maar ik ben bang dat als ik ga gamen op de pc kamer ( ook op de bovenetage ) , dat het weer gaat uitvallen. Dus nieuwe antenne's heeft dus sowieso geen zin voor het vergroten of verbeteren van het bereik? Want ik kan nog steeds niet fatsoenlijk werken op de bovenetage. Verder is mijn netwerk nu onbeveiligd , hebben jullie misschien wat tips wat ik kan doen om beter bereik boven te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat als jij een sterkere antenne aansluit, dat het signaal versterkt word, en dus (geloof ik) zal het signaal ook verder weg kunnen (= meer bereik)
 
Voor een overbrugging van 6m? Zat. Zoals ik al zei, ik doe het met 3x 3dB, en 't signaal kan bij de buren nog ontvangen worden (vrijstaand huis -> buren ongv. 100m van huis af)
 
Welke router heb je als ik vragen mag? Want wat ik wil is gewoon bereik op de bovenverdieping...
 
TP Link WR1043.

Wat je nog even zou kunnen kijken is of het uitgezonden signaal wel op z'n hoogst staat. (Signaal sterkte kan ik aanpassen tussen low-med-high)
 
Dat kan ik helaas niet instellen , wat ik wel verder nog iets over las is wifi over het lichtnet? ( Stopcontact? ) Werkt dit echt , en is dit duur?
 
Durf ik zo niet te zeggen, het bestaat en dat is alles wat ik weet. Wel heb ik goede reacties erover gelezen.
 
Naar de lokale computerboer, en vraag naar een CAT5e of CAT6 kabel, druk die in de router en laptop/pc, en je bent klaar.
 
Ja, maar hoe je dat gaat doen kan ik moeilijk vertellen. Ik heb hier modem/router in de meterkast beneden, gat geboord in de vloer naar boven -> 3 kabels doorheen gedrukt, en onder 't tapijt door liggen naar de computers toe.
 
Als je de antenne ('s) uit kunt wisselen (even controleren) houd ik me aan het idee van probleempjes.
Heb er goede ervaring mee.
Maar zoals gezegd (geschreven, het moet wel uitwisselbaar zijn ).
Ook eens experimenteren met diverse kanalen.
 
De router staat op een tafeltje langs de vensterbank , het enigste van elektrische apparaten tussen mijn laptop en router op dit moment is de TV , Home Cinema en dat was het , niet echt heel storend lijkt mij , ze staan ook meestal uit.
Kijk eens of je wel met je eigen router verbonden bent, sommige routers geven ook een default netwerk aan.
Mijn zoontje zit op zolder wireless te gamen en dat moet door 2 gewapend betonnen vloeren heen. Mijn router staat ook bij een tv en home cinema set
 
Ja dat neem ik aan want ik kan in het controle paneel komen en het heeft de naam die ik zelf heb uitgekozen. Welke router heb jij als ik vragen mag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan