verander kleur van veld in een form als gegevensblad getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deech123

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Berichten
26
HI,

ik heb een form, daarin toon ik een query result in de vorm van een gegevensblad.
nu met voorwaardelijke opmaak kan je wel zeggen, als het veld bv : voldaan verschillend is van ledig dan kleur je die bv groen.

nu wil ik eigenlijk het volgende doen :
als de vervaldatum kleiner is dan vandaag EN de voldaandatum is ledig, dan kleur je het veld voldaan rood.

ik heb dat geprobeerd in het veld [Voldaan] en dan met voorwaardelijke opmaak -> expressie en dan : iif([Vervaldatum]<date();[voldaan];[voldaan])
ik probeerde nu eerst zo zonder dat die EN voldaandatum leeg moet zijn, gewoon als test.

dus zeg ik het veld voldaan, als de vervaldatum kleiner is dan vandaag dan zet je gewoon de voldaan veld en in tweede geval ook, maar dan uiteraard kies ik wel daar bv ook Bold en Rood als achtergrond kleur.
nu wil dat niet werken.

gewoon zeggen via voorwaardelijke opmaak : als voldaan<>"" dan groen, dan werkt dat perfect.

iemand een idee waar mijn fout zit?

thanks
 
Wat is je volledige formule? Heb je de twee voorwaarden wel op de juiste manier genest?
 
hi Octafish,
jij bent hier full-time helper zeker?:D

ik heb op het veld [voldaan] geklikt, dan gewoon naar voorwaardelijke opmaak.
en dan expressie met dit :
iif([Vervaldatum]<date();[voldaan];[voldaan])
en dan uiteraard daar onder Bold en Rode vulling.

niet juist of onvoldoende?
d.
 
Maar je wilt twee voorwaarden checken; waar heb je die tweede nu?
 
jaja,

maar om te starten heb ik dus gewoon gezet : als de vervaldatum kleiner is dan de dag van vandaag, zet dan gewoon in het veld voldaan de waarde uit de db nml voldaan en anders ook gewoon voldaan.
enige wat ik heb gedaan is ook een kleur gegeven, dus normaal moet dit toch al resultaat geven?
 
Je formule is een beetje vreemd:
Code:
iif([Vervaldatum]<date();[voldaan];[voldaan])
Voorwaarde opmaak heet niet voor niks Voorwaardelijke opmaak: opmaak die afhankelijk is van een voorwaarde. Wat jij hebt, is geen formule die een voorwaarde oplevert. Dit wel:
Code:
[Vervaldatum]<date()
Dus dat zou een resultaat moeten geven op het veld waarop je de voorwaarde uittest. En voor een tweede voorwaarde zet je de operater AND erachter, gevolgd door de volgende voorwaarde.
 
ooh god, ja, wat doe ik nu, ik verwarde die iif met ene voorwaardelijke opmaak man man ...... :eek:

ps mss een heel rare vraag, maar in een datum veld en je wilt checken of het leeg is, daar kan je niet zeggen [Vervaldatum] is null of [Vervaldatum]=""

enig idee?
 
Laatst bewerkt:
update gevonden

moet zijn : IsNull([voldaandatum])=Waar And [vervaldatum]<Date()
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan