blauw scherm met stopcode 3B gebeurtenis id 41

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Berichten
193
de titel zegt het al een beetje,

ik heb onlangs een nieuwe videokaart in mijn pc gedaan, en ik krijg steeds vaker blauw scherm met system service exception bugcheckcode 0x0000003b
ik heb in de logboeken gekeken en daar stond bij bron kernel power en bij gebeurtenis id 41
de drivers zijn up to date van alles,
mijn cpu is zwaar overgeklokt van 2.8 naar 4.2 ghz temps idle zijn rond 45 graden en 100% load rond de 80
hier een beschrijving van de fout:

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2012-04-24T17:46:34.593750000Z

EventRecordID 83808

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Reinbert-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18


- EventData

BugcheckCode 59
BugcheckParameter1 0xc0000005
BugcheckParameter2 0xfffff80003993b96
BugcheckParameter3 0xfffff8800a16cfe0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

wie kan me verder helpen?
 
Vaak geeft deze foutcode een probleem met de videokaart drivers weer.
Zoek eens uit wat jouw videokaart is en ga dan naar de site van AMD of NVIDIA om daar de nieuwste drivers te downloaden.

Verwijder dan de software van jouw videokaart en installeer de net gedownloade software.
 
ik heb een gloednieuwe gtx 570 van zotac, drivers zijn up to date
heb ze net geinstalled, maar zou het misschien komen omdat ik van ati naar nvidia ben gegaan, en ik kon de catalyst control center niet egt uninstallen, dus heb ik via internet gedaan hoe het kon.
zo heb ik die verwijderd, maar ik verwacht niet dat het komt door van ati naar nvidia te gaan
 
ik snapte niet veel van de links, ik heb ff gekeken naar een aantal oplossingen maar daar word het ook niet egt mee opgelost.
 
Je moet toch in de richting van je nieuwe videokaart gaan zoeken, vorige drivers en software goed verwijderd?
Registersleutels achtergebleven? Download Ccleaner en laat het register eens opschonen.
 
ccleaner heb ik, ik heb, omdat ik ati wou verwijderen, ook in het register alle sleutels enzo verwijderd, en volgens mij zijn er geen restanten achter gebleven van ati, nvidia is helemaal up to date en goed geinstalleerd
 
Mss eens proberen het overclokken een beetje terug te draaien? Probeer ook eens het Bios naar factory defaults te zetten, kijk of dat wellicht helpt.
 
Dan eens beginnen met dat overclocken terug te draaien (incl. evt. gewijzigde cpu-voedingsvoltages etc), zodat de fabriekwaarden weer gelden. En dan hopen dat je met je overclocken niets definitief om zeep geholpen hebt, dus dat alles weer normaal gaat en blijft werken.

EDIT: Mik Zjegger was me voor.

Tijs.
 
ja, ik denk dat het probleem bij overklokken ligt, ik had hem draaien op 4.2 ghz en dat leek stabiel, totdat ik een stresstest heb gedaan, toen werd hij 88 graden en dat is denk ik wel de max, toen heb ik 4.0 ghz geprobeerd weer blauwscherm nu draait hij stabiel op 3.9 ghz met een max temp van 77 graden.
dus ik denk dat hier het probleem lag.
het overklokken heb ik gedaan d.m.v. de OC utility in mijn bios, dus er is verder niet geklooit met de voltage, das allemaal door die oc utility gedaan.

maar nog een klein vraagje ik heb 6gb ram het zijn 1333 mhz dimms, maar in de bios staat er dat hij ze draait op 532 mhz, hoort dat?

EDIT:
probleem bsod licht toch niet aan de overklok, toch bij mijn videokaart, maar wat kan er dan fout zijn (gegaan), alles is up todate mijn voeding is sterk genoeg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan