dlink router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyl

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
13
ik heb een dlink router , er hangt een vaste pc aan met kabel en vier laptops zijn er draadloos met verbonden , nu zou ik 2 van de laptops willen beperken (mijn kinderen moeten om 10 en 11u de laptop uitzetten.)
is dit een beetje uit te leggen dat ik het zelf kan instellen ? zodat ze na deze uren ook niet meer op internet kunnen.

alvast bedankt
 
Heb je al in de dlink gekregen of deze mogelijkheid er in zit.
zo ja dan zou ik het op mac adres uitvoeren.
 
Je kan in Windows zelf ook Ouderlijk toezicht kunnen inschakelen, dat bijv. de laptop uit gaat op de bepaalde tijd.
 
mijn kinderen kennen internet goed en zijn 15 en 17 jaar , ik zal mijn router ook moeten beveiligen want ze zijn erg handig.
de router is een dlink dir 635 , ik heb al gezien op de router dat hun ip achter hun naam staat en dat er iets is met mac adres maar ik ben niet thuis in routers vandaar ik hier hulp vraag :)
 
Zoek eens op de functie 'Mac filter'. Als je die inschakeld, en je stelt het zo in dat de genoemde Mac adressen geblokkeerd worden, hoef je 't enkel aan en uit te zetten. Ik betwijfel of hier een automatisch iets voor is.
 
ok ik ga proberen Mac filter in te stellen , alvast bedankt voor jullie reactie
 
Vergeet niet dat het handmatig aan/uit gezet moet worden. Selecteer wel 't vakje dat iets in de richting van "Blokkeer onderstaande adressen". Mocht je er hulp bij nodig hebben, momenteel ben ik in de chat. http://chat.helpmij.nl
 
Dit staat letterlijk in je handleiding: Tijdsblokkering

De mogelijk om het gebruik van de internetverbinding te beperken tot bepaalde tijdstippen.
 
Gooit die niet gewoon de hele draadloze verbinding eruit Coenraad? Da's juist het probleem, er zijn naast die 2, nog 2 laptops die draadloos op 't internet gaan.
 
Nee, ik heb hier in het verleden gedaan i.v.m. het lange computergebruik van mijn jongste zoon.
Dat kun je per ip adres instellen.
Zoals TS al schrijft, ziet hij de adressen bij de betreffende namen.
Maar dit werkt zolang tot het moment dat de persoon in kwestie weet dat een reset voldoende is om de boel weer om zeep te helpen.
En als ik lees dat er een 17 is zal dat niet lang meer duren.
Ik spreek uit ervaring:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan