Intel Core i3 > i5 mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
562
Hallo,

Is het mogelijk een Intel core i3 duo te upgraden naar een Intel core i5 duo in mijn HP G72, B10SD laptop?

Albast bedankt.

Gr. Martijn
 
Laatst bewerkt:
een cpu kan je upgraden ja, dit is mogelijk.
Je moet wel de i5 vinden met de juiste compatibiliteit voor joun socket , een i5 is trouwens een quad core (de meeste ) zelfs de duo's gedragen zich als een quad core en wordt voor de pc gezien als een een cpu met 4 echte cores
 
Lijkt me lastig om de CPU van een laptop te upgraden. Mogelijk zit deze vast op het moederbord.
 
Nee een cpu van de laptop zit niet vast , het is gewoon een normaal socket net als de pc
 
dat lijkt me sterk altans dat zul je alleen tegen komen bij de wat duurdere laptops
HP geeft in ieder geval geen info over denk toch echt dat dit soldeer werk gaat worden
 
ik heb hier 3 laptops van oud tot nieuw ... ze hebben allemaal gewoon een socket waar de cpu op zit met een koelertje erboven.
je kan gewoon de cpu eraf halen net als bij de desktop.
Ik zal dadelijk een foto uploaden van alle 3 de laptops

en @ remco505 : wat moet http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/rolleyes2.gif voorstellen ?
TS vraagt of het '' mogelijk '' is , ja dat is mogelijk ...
 
Heej,

Zover ik weet en hoor van anderen kan je het net als je RAM loshalen uit je laptop.

Ik heb een Intel Core i3 350M. Is dit genoeg informatie om een passende i5 te vinden?
 
suc 6 let erop niet iedere laptop is het zelfde zeker niet als het om merk laptops zoals die van HP gaat

zoek het dus eerst uit voordat je uberhaupt iets gaat kopen schroef desnoods te laptop open
ik zet hierbij nogsteeds mijn vraachtekens de i3 kan namelijk nogsteeds op het moederbord gesoldeerd worden
kleine quote van wiki
Although most manufacturers (mostly the brand name ones) choose to go with proprietary CPUs, some stay with universal hardware configurations. If in doubt, research the laptop you have and see if you can get hold of a faster CPU. If you can't, just get a new laptop!

Read more: http://wiki.answers.com/Q/Can_you_replace_the_CPU_on_your_laptop_with_a_larger_one#ixzz1t69P5evf
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan