Van exe..naar Zip

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuchterjan48

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
47
:eek:Goedemorgen...ik heb sinds kort Firefox en nu is mijn vraag: Welk programma heb ik nodig om exe bestanden te kunnen openen/installeren in Firefox en hoe?
Ik heb geprobeerd om het zelf uit te zoeken maar....? zo ervaren ben ik nog niet!
Iemand een suggestie?
Alvast bedankt,
Vriendelijke groet Jan
 
Even over de titel. Waar komt Zip terug in je vraag?
 
Hallo,
de vraag gaat nergens over...
exe is een extentie om software op een windows machine te installeren, daar is firefox er 1 van. (http://en.wikipedia.org/wiki/EXE#Windows)

het is niet mogelijk 'een exe bestand IN firefox te installeren??'

Wat jij bedoelt zijn waarschijnlijk de plugins en persona's
Plugins kun je hier vinden: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/extensions/?sort=featured
themas hier: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/themes/?sort=users

Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen.

Groeten Remco
 
Even over de titel. Waar komt Zip terug in je vraag?

Ja je hebt gelijk zip komt er niet in voor,het moet zijn: hoe krijg ik een exe bestand in een zip bestand zodat het exe bestand toch in Firefox geopend kan worden?
 
Ok, maar net zoals DoRcO als stelt, wat bedoel je met een exe of een zip bestand in Firefox?
M.a.w., wat wil je precies. En waar komt dan dat exe of zip bestand vandaan?
 
Ik heb een aantal externe apparaten en de bestanden daarvan die staan op een CD als zijnde een exe bestand! Ik had voorheen Windows Vista Home Premium, en daar konden wel exe bestanden in geopend worden maar dat heb ik er af gegooit ivm het niet meer leveren van update`s,nu heb ik Ubuntu met firefox en daar kunnen alleen zip bestanden in worden geopend! en ik had dus gelezen dat het mogelijk was? om toch een exe bestand in firefox te openen door het te plaatsen in een zip bestand of zo iets?!
 
Exe bestanden zijn programma's en programma's worden voor een bepaald operating systeem aangemaakt.
Je mag dus niet verwachten dat exe bestanden van Windows op Linux (Ubuntu) draaien.
Een zip bestand is niets anders dan een ingepakte versie van een totaal bestand of een aantal bestanden en heeft daar niets mee te maken.

Maar ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld met "in Firefox".
Firefox is een webbrowser, net zoals Internet Explorer.
 
Met in firefox bedoel ik gewoon dat ik firefox heb als browser,als je via google kijkt zoals ik dat heb gedaan,zie je steeds dat je een exe bestand niet in firefox kan openen ,maar als je het inpakt in een zip bestand dan wel! maar ik begrijp dat ik windows er niet af had moeten halen? want ook als je het uitpakt in firefox dan wordt het zo wie zo ook niet geacepteerd het exe bestand bedoel ik dan! M.A.W ik heb nu eigenlijk niks aan die externe apparatuur! Jammer maar helaas...
Bedankt ieder geval voor de genomen moeite en DoRcO jij ook bedankt!
Fijne dag verders..
Jan
 
Ok, het gaat je dus om het downloaden van een bestand.
Bij een exe bestand kan Firefox inderdaad vragen of je deze wilt openen (Draaien) maar dat zal niet gaan voor een Windows executable op Ubuntu.
Een zip bestand kan hij dan vast wel openen maar vervolgens zul je weer niks kunnen met de executable die daar in zit.
 
Inderdaad...dat heb je helemaal goed! maar ik ben iemand die niet zo snel op geeft,desnoods moet ik een andere browser vinden die dit wel kan!
 
De browser kan er uiteraard niets aan doen dat Windows programma's op Ubuntu niet werken ;)
 
Exe bestanden zijn enkel voor windows, je kunt nog heel lang gaan zoeken maar exe files kun je niet installeren op een linux platform.. Hiervoor zou je weer moeten overstappen naar windows, of windows naast ubunte op dezelfde machine installeren. Dat is namelijk ook nog een optie.

Groeten Remco
 
Beste edmoor,ik neem geen enkele browser kwaad dat ik dit alles niet kan installeren,ik vind het alleen zonde van m`n apparatuur die ik nu niet kan gebruiken.:rolleyes:
Remco ik heb net geprobeerd windows Vista weer te installeren,maar op de één of andere manier lukt dat niet,ik krijg steeds de melding dat ik de schijf met stuurprogramma`s er in moet doen,maar ik heb alle 3 de schijven er in gehad maar die melding blijft steeds terug komen.
 
Exe bestanden zijn enkel voor windows, je kunt nog heel lang gaan zoeken maar exe files kun je niet installeren op een linux platform.
Niet helemaal waar, met behulp van Wine is dat in veel gevallen nog best te doen. Met de browser heeft dat inderdaad niets te maken.
 
Naarling ik heb het gedownload,maar ik krijg steeds het schermpje dat ik de rechten niet kan veranderen,ik klik op lezen of lezen en schrijven,en bij allebei krijg ik die mededeling!?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan