richard5000
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 mrt 2012
Ik heb als leek een database kunnen maken en de gegevens kunnen laten zien op web, nu zou ik graag willen weten hoe ik de headers van een kolom een invulkleur kan geven en de teks weer een andere kleur, maar wel dat het goed zichtbaar blijft, zoals nu zie http://www.rvvweb.nl/RJ/new100
Tweede vraag is hoe ik op de webpagina vanuit een tabel zichtbaar een verdeling kan maken met verschillende ruimtes tussen de kolommen, omdat ik werk met een soort vergelijking moet je op de webpagina het zien zoals:
Naam -------- Woonplaats ---------- Naam---------Woonplaats
In de tabel geef ik aan de kolommen verschillende namen, bijvoorbeeld naam1, woonplaats1 en naam2, woonplaats2 en laat dan op de webpagina het zien zoals hierboven weergegeven, de strepen staan voor de ruimte die ik ertussen wil hebben.
Hoop dat iemand mij kan helpen (heb al op web en uitleg gekeken, maar kom er niet uit) om onderstaand script aan te passen:
Tweede vraag is hoe ik op de webpagina vanuit een tabel zichtbaar een verdeling kan maken met verschillende ruimtes tussen de kolommen, omdat ik werk met een soort vergelijking moet je op de webpagina het zien zoals:
Naam -------- Woonplaats ---------- Naam---------Woonplaats
In de tabel geef ik aan de kolommen verschillende namen, bijvoorbeeld naam1, woonplaats1 en naam2, woonplaats2 en laat dan op de webpagina het zien zoals hierboven weergegeven, de strepen staan voor de ruimte die ik ertussen wil hebben.
Hoop dat iemand mij kan helpen (heb al op web en uitleg gekeken, maar kom er niet uit) om onderstaand script aan te passen:
PHP:
<?php
$con = mysql_connect("localhost","Username","password");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db("testdatabase", $con);
$result = mysql_query("SELECT * FROM testtabel");
echo "<table border='0'>
<tr>
<th>Naam</th>
<th>Woonplaats</th>
</tr>";
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['naam'] . "</td>";
echo "<td>" . $row['woonplaats'] . "</td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";
mysql_close($con);
?>
Laatst bewerkt: