Kan memory card kan niet worden geopend geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
De memory card van mijn camera werkt niet op mijn PC maar wel op mijn Laptop.
Ik heb het verschillende keren geformatteerd enz maar niets helpt.
Ik doe het in mijn PC en wacht even daar na ga ik naar mijn computer en klik op mijn memory card maar dan krijg ik een bericht Bekijk bijlage 153663

Je kaartje in je pc doen,
Windows toets en de R indrukken,
in het venster wat opkomt 'diskmgmt.msc' intypen (uiteraard zonder de '').
Kijk of je de kaart daar tussen kan vinden, waarschijnlijk onderaan ergens.

PS: Het laden kan een minuut duren, duurt het langer dan gaat er iets mis...

Hallo Wakmen.
Je zou dit eens kunnen doen.
1.Meld je als beheerder aan op de computer.
2.Plaats een schijf in het verwisselbare-schijfstation.
3.Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Beheren.
4.Klik op Schijfbeheer.
5.Klik met de rechtermuisknop op de partitie, het logische station of het volume die/dat je wilt wijzigen en klik op Stationsletter en paden wijzigen.
6.Klik op het verwisselbare station, klik op Wijzigen, klik op de stationsletter die je wilt gebruiken en klik op OK.

@manamana: Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet 'Stationsletter en paden wijzigen' staat gewoon niet in de lijst als ik rechts klik op die schijf.Bij andere schijven staat het dan weer er bij!En hij staat op 'Unallocted'
@radicalgamer: Wanneer moet ik R ingedrukken? Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet :confused: ofwel doe ik iets fout.

Laatst bewerkt:
Wakmen en dit dan.
Dat unallocated, krijgt je dat te zien bij het 'Schijfbeheer' van het 'Computerbeheer' van het Systeembeheer? Dan gebruik je de rechter muisknop, waarmee je op dat unallocated klikt. Daarna is het niet moeilijk meer om – met behulp van een wizard – de partitie netjes opnieuw te creëren! Niet vergeten om ook een stationsletter toe te wijzen. :rolleyes:

En probeer dit eens wat radicalgamer al eerder zei op deze manier.

Kaartje in PC doen. Windows toets ingedrukt houden en dan op R klikken.

vul dan in devmgmt.msc en klik op oke. En dan even wachten ergens onderin dus. ;)

Manamana
Ja ik krijg Unallocated te zien in de schijfbeheer van de computerbeheer.Ik klik op mijn memory card rechts maar Unallocated staat er ook niet bij.

En de tweede oplossing van windows toets + R heb ik gedaan en devmgmt.msc en oke dan paar minuten wachten heb ik ook gedaan en wat moet ik daarna doen?

Wakmen. Formatteer deze card eens in je laptop. Lukt dat niet formatteer hem dan in je toestel. Nu ben ik eens benieuwd. Als dat niet gaat lukken dan probeer het nog eens bij iemand anders. Lukt dat ook niet, dan denk ik dat de card stuk is.

Op mijn broer zijn laptop werkt hij en ik heb hem geformatteerd op zijn laptop en het werkt nog steeds niet op mijn computer.Ik weet nu iets ongeveer halve jaar geleden hadden wij een feestje en hebben wij foto's getrokken de dag daarna heeft mijn kleine broer iets gedaan met de camera en al de foto's van de feest waren verwijderd en sindsdien werkt hij niet op mijn computer! ;).Misschien moet ik het via mijn toestel formatteren.Maar hoe moet dat via mijn toestel formatteren?

Dus nu werkt hij wel op de laptop dat is mooi. Dus het kaartje is niet kapot. Allen wordt deze niet herkend bij jou. Dit kaartje heeft dan kennelijk geen stationsletter. En die dien je dan toe te wijzen, maar dat lukte dus niet. Oke jammer is dat.

In ieder geval kun je nog wel even vooruit. Heb je geen handleiding bij en voor je toestel. Wat voor toestel is het.?? Heb je een help zitten op je toestel. Ergens op een knopje draaien en gaan naar instellingen. Daar zal wellicht iets staan van formatteren. Als het niet lukt geef dan antwoord op mijn vraag, welk toestel je hebt, dan kunnen helpers je wellicht verder helpen. ;)

Deze toestel heb ik fujifilm finepix j10.

Laat het maar ik denk dat mijn memory card stuk is want het werkt nu zelf niet meer in mijn toestel als ik het in mijn toestel doet en mijn toestel daarna aanzet kom er Fujifilm te staan en daarna blokkeerd het toestel als ik de memoru card er uithaal dan werk het wel!Iedereen bedankt voor jullie hulp ik zou toch een nieuwe memory card moeten kopen eentje dat grotere geheugen heeft! :)
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Raar daarnet werkte het niet in mijn computer maar wel in mijn toestel nu werkt het wel in mijn computer maar niet in mijn camera.Na 5 minuten heb ik het toch opgelost de kaart in mijn camera en de camera was toen geblokkeerd maar ik geb de camera 1 minuut aan laten staan daarna kwam er een fout melding met daarin foute memory card ik heb de memory card geformatteerd en de camera gerest nu werkt het wel op mijn computer en camera. :)
Bedankt voor jullie tijd :)

Dat is geweldig goed nieuws dat alles weer is hersteld en graag gedaan met het oplossen. Zet je de vraag in je eerste bericht bij # 1 als opgelost a.u.b.. Bedankt voor de terugkoppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan