Ubuntu installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Ik ben van plan Ubuntu 12.04 te installeren als dual-boot met Windows 7.
Kan ik dit beter via Wubi doen, of via een aparte partitie?

Alvast bedankt.
 
Oke, maar ik maak me een beetje zorgen als ik Ubuntu weer wil verwijderen, dat ik met het probleem zit dat Grub kapot is. Dus het liefst wil ik ook nog een site met een volledige tutorial hoe je Ubuntu + Grub kunt verwijderen, en kunt zorgen dat Windows gewoon weer opstart via de NTLoader. Heeft u daar misschien ook een site van?
 
ik zou het op een aparte partitie installeren dan staat het helemaal los van windows
als je het verwijdert moet je ff de windows 7 bootloader terugzetten (moet je even op google zoeken) dat heb ik ook gedaan en dan is je ubuntu er helemaal vanaf
 
Oke, maar waar is Gparted voor? Een partitie kun je toch ook maken in Windows: Computer >> Rechtermuisknop >> Beheer >> Opslag. Of via de Ubuntu cd.
 
gparted werkt ook als je al niet meer op windows kan maar je kunt het ook gewoon vanuit windows doen let er wel op dat je niet vanuit windows op de ubuntu partitie met deze computer kunt, je kunt hem wel formateren door naar computer>rechtermuisknop klikken>beheren>schijfbeheer te gaan! je kunt daarna je pc afsluiten zorg wel dat je ergens anders hebt staan hoe je de windows bootloader moet terugzetten want hier heb je een installatie cd voor nodig
 
Stefan2 zei:
Het kan toch ook met EasyBCD? Heb ik in een video gezien.
Dat is onmogelijk; EASYBCD is nl. geen partitioneerprogramma, maar een programma dat gebruikt wordt bij meervoudig opstartbare systemen. Je kunt hiermee een systeem toevoegen aan het opstartmenu.

Is het inmiddels gelukt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan