Mijn nintendoe dsi herkend de r4 kaartjes niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamster26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
wij hebben bijna een jaar lang een nintendo dsi en daarbij hebben wij altijd gebruik gemaakt van een r4 kaartje. deze deed het voorheen altijd. sinds een paar dagen zegt de nintendo dat er geen ds card in zit. wij hadden ook nog een ouder kaartje liggen maar ook die vind hij niet.
wij hebben dit al eens eerder gehad toen heb ik ff geblazen en er weer in gedaan en toen deed hij het wel weer.
als ik een kaartje van mario (origineel) er in doe herkent hij die wel.
iemand een idee hoe dit kan?

geen idee maar komt vaker voor met deze kaartjes, Zeker na een update van je nintendo !
kun je de micro sd lezen in de pc ?
nieuwste firmware erop zetten.

Ja, even een weekje wachten tot er een update is en dan de nieuwe firmware voor de R4 erop zetten.

Je r4 kaartje even opnieuw installeren wil nog wel eens helpen. Dus formatteren en de firmware er opnieuw op.

en waar kan ik die firmware het beste vandaan halen en hoe doe ik dat het beste?:)

Bij de fabrikant van het kaartje kun je de firmware downloaden. Daar staan ook wel handleidingen hoe het een en ander te doen.

TIP: Doe geen update van je Nintendo! Heb ik namelijk gedaan en dan werkt je kaartje HELEMAAL niet meer, Nintendo heeft onlangs die update uitgebracht en daarin dus iets verwerkt waardoor die kaartjes worden geblokkeerd, ik ben nu ook nog steeds (ben al 5 maanden bezig) op zoek naar een oplossing, maar die is er nog niet, ten minste die heb ik nog niet gevonden.

probeer inderdaad, de nieuwste software/besturing voor dat kaartje te downloaden en te installeren en dan kijken wat er gebeurd, mocht dat niet werken heb je kans dat ook jij de nieuwste update al op je nintendo heb staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan