Nieuwe font importeren in OO 3.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

groestorp1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
4
Hej! I heb een laptop die op Windows7 draait met o.a. OpenOffice 3.3 Nu wil ik een nieuwe font (Gaelic) importeren maar weet niet waar ik die moet onderbrengen. Voorlopig heb ik mijn font onder "Downloads" gestald. Ik werk veel met Windows Commander. Waar moet mijn font naartoe om die in OpenOffice te gebruiken?
 
C:\Windows\Fonts denk ik, dit is in ieder geval de manier om lettertypen te importeren in Office
 
Beste Guitarfreak12, heb net geprobeerd te kopiëren maar het lukte niet. Kreeg de reactie:"Verwerkingsfout: kan niet schrijven naar c:\Windows\Fonts\sam-wang_celtic.zip! Verwijder de schrijfbeveiliging" En daar weet ik niets van. Nog meer suggesties?
 
Als je hem als zip bestand probeert te installeren gaat het sowieso niet werken. Zodra je hem uitgepakt hebt kun je gewoon dubbel klikken op de tt bestanden (dat zijn het waarschijnlijk) en krijg je een installatieknop te zien.
 
@Naarling. Er waren 2 bestanden in het programma, t.w. "celtic.sit" en "celtic.ttf". Het .ttf bestand liet zich makkelijk uitpakken en installeren maar het .sit bestand wou een speciale programma hebben. Ik heb Open Office getest en ik kan de celtic font gebruiken. Vraag: heb ik het .sit bestand nodig? Is hiermee mijn probleem opgelost?
 
Ik denk dat dat .sit bestand voor mac gebruikers is, dat ttf bestand zou voldoende moeten zijn.
 
@Guitarfreak12 en Naarling. Bedankt voor de hulp! Ik ben heel gelukkig. Groeten uit Zweden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan