Ik maak gebruik van autofilter in vbanu wil ik dat hij alleen de autofilter gebruikt wordt als er een waarde staat in [autotest!A1] ander mag hij daar niet op filterenCode:Range("A:az").AutoFilter 1, [autotest!A1]
Code:if [autotest!A1]<>"" then Range("A:az").AutoFilter 1, [autotest!A1]
het wert dank je wel
werkt niet meer heb de macro verplaatst naar een andere tabblad en nu wilt hij niet niet filteren als cel leeg is.
If [Schrijven!E3] <> "" Then Range("autotest!A:Ax").AutoFilter 1, [Schrijven!E3]
wat gaat hier fout?
In de oorspronkelijke vraag moest de autofilter werken als de cel niet leeg is, dus:
Als cel E3 van Schrijven niet leeg is, dan wordt de autofilter uitgevoerd.Code:If [Schrijven!E3] <> ""
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen.
Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.
sry ik bedoel ook Niet filteren als cel leeg is en WEL filteren als cel gevuld is en filteren op cel.
misschien handig om te weten de lijst waar gefilterd moet worden is een ander tabblad dan waar de knop met macro en eisen staan.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar.
Nieuwe opzet ET-Draaiboek.part1.rarNieuwe opzet ET-Draaiboek.part2.rar
hierbij de excel misschien komen jullie eruit
ik heb geen rar maar wel zip
ik krijg het niet goed moet winzip, zou je misschien winrar kunnen downloaden?
heeft er al iemand naar kunnen kijken ik zit echt ff helemaal vast![]()
Met vriendelijke groet,Code:Sub Schrijven() Dim rCel As Range Dim rBereik As Range If [Schrijven!E3] <> "" Then Range("autotest!A:Ax").AutoFilter 1, [Schrijven!E3] Range("autotest!A:AX").AutoFilter 50, "<>" Set rBereik = Range("autotest!AX3:AX" & Range("autotest!AX" & Rows.Count).End(xlUp).Row).SpecialCells(xlCellTypeVisible) Open "D:\" & [schrijven!g3] & ".txt" For Append As #1 Print #1, [Autotest!a60].Value For Each rCel In rBereik Print #1, rCel.Value Next Print #1, [Autotest!a62].Value Close #1 Else Range("autotest!AX3").AutoFilter End If End Sub
Roncancio
Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen.
Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.