North Berwick Beach

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Nog maar even een plaatje dan ;-)


Genomen op het strand van North Berwick Scotland en nabewerkt met NIK in PS !!

7060947907_da4e3c6d12_c.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_1494Nik (Medium).jpg
    IMG_1494Nik (Medium).jpg
    91,8 KB · Weergaven: 71
Mooie foto Raymond. Die in de nieuwsbrief van oktober ook... Maar wat heb je met die foto anders gedaan dan met deze? het lijkt wel of je het hele beeld versmald hebt om hem in dat formaat te krijgen? Want alles wat in de nieuwsbrief in beeld is is hier ook in beeld, Maar breder :) Mooi!
 
Tjonge jonge, wat een blondje ben ik ook hè !!

De ( die ik had moeten inzenden eigenlijk) is anders gecropt volgens de algemene compositie regels in de fotografie.
Horizon staat op een derde waarbij je meer diepte in de foto krijgt bijvoorbeeld.....

Ik heb dus met inzenden op de één of andere manier de "verkeerde" foto te pakken gehad en het nooit door gehad !! In essentie is hij dezelfde en ook al bijna af alleen de manier van croppen heb ik bij deze anders gedaan.

Hoe dan ook ben ik ontzettend blij met het winnen van de prijs.

Dank voor je opmerkzaamheid.
 
Ik hoop niet dat je de foto hebt bijgesneden om aan de 1:2 regel te voldoen, want dat is eigenlijk een hele saaie reden, die een foto maar zelden echt beter maakt :) Ik raak althans zelden opgewonden van een foto die netjes aan de 'regel van 3' voldoet. In dit geval vond ik de bijgesneden foto mooier omdat het lijnenspel met de invoerende lijn rechtsonder hem zo'n beetje twee keer zo breed maakt dan hij eigenlijk is. En dat heeft eigenlijk weinig met de horizon op 1/3 te maken. Eigenlijk is dat de magie van een goede foto: hij speelt een spelletje met de kijker! En dat doet-ie zo wel, en in de originele foto niet.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo zeer om aan de regel van derde te voldoen dan wel om de compo sterker te maken waarbij ik diverse elementen in overweging heb genomen.
Ik hou geen liniaal erbij tijdens de bewerking om de horizon precies op een derde te krijgen. Ook heb ik er bewust voor gekozen de horizon niet precies horizontaal te trekken. Strand lag sowieso iets hoger en dat heb ik bewust ietwat zo gelaten.
Nu met ik zeggen dat " mijn kracht" in portretten ligt hoor maar zulke uitstapjes maken het geheel wel compleet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan