Internet val steeds kort weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svartal

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
5
De titel zegt het al, internet valt met regelmaat voor een korte periode van pakweg 30 sec weg, soms gebeurt dit meerdere keren per uur en soms maar 1x in een week of zelfs maand, en dit kan ow zo irritant uitpakken als je bijv vollop met iemand in gesprek bent of ergens mee aan het werk bent en je hebt alles ingevuld en wilt verder gaan en pop de verbinding is even weg en je kunt opnieuw beginnen, of je zit midden in een online game met andere personen etc etc... het kost echt bergen met tijd.
Ik heb een upc abbonement (de 80mb) en op de upc forums zijn er ladingen aan berichten/klachten hierover maar ik heb niks gevonden wat een oplossing kan bieden, daarom heb ik uit enige wanhoop maar hier een account gemaakt om de vraag hier te stellen... wat is de oorzaak hierachter en wat kan ik doen om het op te lossen?

Heb een maand geleden nog een nieuwe router aangeschaft (netgear wndr4500) in de hoop dat het probleem daarmee verholpen/minder zou zijn maar het blijft precies hetzelfde, verschillende kabels en pc's geprobeerd en hetzelfde verhaal.
Ben er na alle ergenis wel achter gekomen dat het probleem niet lijkt voor te komen wanneer de internetkabel direct naar de main pc gaat en er geen router of andere apperatuur tussen zit, maar ik heb uitraard geen 80mb abbonement voor 1 pc en het zou ook absurd zijn als je je verbinding alleen op 1 pc kan aansluiten omdat je anders met deze problemen zal eindigen... je koopt ook geen gezinswagens die niet meer functioneerd als er meer dan 1 persoon in zit :p

En upc bellen heb ik na een keer of 3 opgegeven want daar krijg je te horen dat hun singaal prima aankomt in jou kastje thuis wat ook logisch is want de onderbreking duurt maar zo,n 30 sec dus dat zal op hun scherm waarschijnlijk niet eens te zien zijn en vervolgens krijg je te horen dat hun verder nergens voor verantwoordelijk zijn, oftewel zoek het maar uit, ze geven niet eens toe dat dit probleem door heel het land voorkomt want als je zegt jullie eigen forums staan er vol mee doen ze alsof hun neus bloed en proberen ze met éen of ander verhaaltje eromheen te l*llen, wat ze hooguit proberen is je aan te praten om zo,n nieuwe kastje te laten plaatsen (tegen een prijs uitraard) maar ik weet uit ervaring van andere dat dit niks veranderd.
Gezien ik al vanalles heb overwogen en gedaan dacht ik laat ik hier (want deze site heeft me vaker geholpen) de vraag stellen, en kom ik ook hier niet verder dan kan ik eigenlijk net zo goed overgaan op het allergoedkoopste abbonement en maar 1 pc in huis aansluiten, wat ik toch wel absurd zou noemen in de huidige tijden...

Alvast bedankt en hopelijk heeft iemand de gouden tip.
 
Voor alle duidelijkheid: het gaat om een bekabelde netwerkverbinding?

Ben je virus/malware vrij?

Hoe is het zonder router? Rechtstreeks op het modem van UPC?
 
Voor alle duidelijkheid: het gaat om een bekabelde netwerkverbinding?

Ben je virus/malware vrij?

Hoe is het zonder router? Rechtstreeks op het modem van UPC?

Het is een bekabelde netwerkverbinding, er zit ook wel is draadloze apperatuur op (ipad bijv) maar dat lijkt geen oorzaak te zijn van het probleem want zowel met of zonder draadloze apperatuur op het netwerk blijft het probleem voorkomen.

Pc is virus/malware vrij.

En zonder router ertussen, dus wanneer ik direct de kabel vanuit het upc kastje naar de main pc stuur en er verder niks tussen zit "lijkt" het probleem voorbij.
 
Als het probleem zich inderdaad niet voordoet als je direct van de modem naar 1 pc gaat, kijk dan eens of "MAC adres spoofing" of hoe dat heten mag, aan staat. Je nieuwe router zal vast de mogelijkheid bieden om ergens op te geven het mac-adres van de (enige) pc die met de andere kant mag praten.
 
Als het probleem zich inderdaad niet voordoet als je direct van de modem naar 1 pc gaat, kijk dan eens of "MAC adres spoofing" of hoe dat heten mag, aan staat. Je nieuwe router zal vast de mogelijkheid bieden om ergens op te geven het mac-adres van de (enige) pc die met de andere kant mag praten.

Dit is in orde, anders kon ik volgens mij uberhaudt niet op internet via die router, en met de router ertussen doet internet het gros van de tijd ook prima het is niet zo dat zodra de router ertussen zit je hetzelfde uur/dag of week het probleem tegenkomt, soms weken geen last van die onderbrekingen, en dan opeens begint het weer en kan het op 1 dag meerdere keren voorkomen soms zelfs meerdere keren per uur en de volgende dag heb je weer nergens last van...

Het willekeurige van dit probleem is ook mijn grootste ergenis want ik had liever dat alles het gewoon niet meer deed na zo,n uitval in plaats van dat het na 30 sec weer prima werkt, wanneer alles gewoon uitvalt en uit blijft kun je stap voor stap nagaan waar de kwaal ligt, maar met deze 30 sec onderbrekingen kun je eigenlijk niks nagaan en omdat het zo willekeurig voorkomt al helemaal niet, zo kan het net zo makkelijk midden in de nacht voorkomen als 1 pc online is of in de avond piekuren wanneer er 5-6 pc's online op het netwerk zitten.
 
Zet de router eens op een ander kanaal.
 
Ander kanaal geprobeerd in het weekend en gedurende de afgelopen 2 dagen geen uitval meer gehad maar vandaag was het weer raak.
Weer meerdere keren de bekende korte uitval gehad en ook meerdere keren heel erg trage verbinding, en dit is ook de bekende trend want heb zoals ik eerder zei vaker dat er dagen of soms zelfs weken geen probleem is en uit het niets begint het dan ineens weer. :(

Mischien moet ik maar van provider switchen, probleem is dat er in deze regio maar 1 andere provider is die een vergelijkbare verbindings snelheid kan bieden dat is 'het net' en daar heb ik van mensen uit de omgeving ook al een hoop klachten van gehoord inclusief mensen die eerst upc hadden en zeiden ik heb spijt dat ik geswitched ben... daardoor ben ik daar nogal huiverig voor geworden, anders was dat waarschijnlijk allang gebeurt.
 
Het ligt dus niet aan UPC!!!
Je geeft immers aan: " met een bekabelde verbinding "lijkt" het probleem voorbij".

Waar het dan aan zou kunnen liggen:

+ storende elementen ( draadloze apparaten) tot aan draadloze muis/toetsenbord toe!
+ afstand
+ dikke muren
+ een draadloze netwerkkaart die niet lekker samenwerkt met een router
+ gekozen beveiligingstype ( ander mogelijk?)
+ controleer eens of er geen update is voor de draadl. netwerkkaart
+ router: geen nieuwe firmware?
+ wel of geen beveiligde router maakt dat verschil?
 
Het ligt dus niet aan UPC!!!
Je geeft immers aan: " met een bekabelde verbinding "lijkt" het probleem voorbij".

Waar het dan aan zou kunnen liggen:

+ storende elementen ( draadloze apparaten) tot aan draadloze muis/toetsenbord toe!
+ afstand
+ dikke muren
+ een draadloze netwerkkaart die niet lekker samenwerkt met een router
+ gekozen beveiligingstype ( ander mogelijk?)
+ controleer eens of er geen update is voor de draadl. netwerkkaart
+ router: geen nieuwe firmware?
+ wel of geen beveiligde router maakt dat verschil?

Zoals ik zei het probleem 'lijkt' dan voorbij, omdat het zo willekeurig voorkomt is het bijna onmogelijk te checken wat het ook meteen heel lastig maakt om alle bovenstaande suggesties te testen.

Kan wel zeggen dat er ondertussen 4 routers aan de pas zijn gekomen en 5 verschillende pc's, en in al die gevallen zat er dus enkel en alleen 1 kabel van de upc modem naar de router en een kabel van de router naar 1 pc, en in alle gevallen is het probleem voorgekomen.
Dus de kans dat het dan alsnog aan de apparatuur, aansluting of instelling ligt lijkt mij heel erg klein.
En indien dat toch het geval zou zijn dan zou er in de tussentijd toch op zijn minst een fatsoenlijke tekst en uitleg ergens bestaan over hoe je dit probleem (waar overduidelijk heel veel mensen mee kampen) op kan lossen en waar de kwaal dan daadwerkelijk ligt, dit is namelijk al velen maanden (wat zeg ik al meer als een jaar) een voorkomend probleem waar mensen uit alle hoeken van het land meldingen over hebben gemaakt op de upc forums, mischien is het zo dat bij al die gevallen er een instelling, aansluiting niet goed is of iets dergelijks... Maar gezien zoveel mensen met hetzelfde probleem zitten kan het toch vrijwel niet anders dan dat de upc verbinding ergens een probleem ondervindt met het verdelen van de verbinding?
Heb op de upc forums ook velen posts van mensen gezien waar ze melden dat ook bij hun het probleem voorbij 'lijkt' te zijn wanneer er geen router meer tussen zit, en dat zijn dus allemaal verschillende mensen met ieder zijn eigen apparatuur, aansluiting en instellingen maar allen kampen met hetzelfde probleem.
Ligt het probleem daadwerkelijk bij al die mensen zelf dan was er toch allang een tekst en uitleg van iemand met goeie kennis en ervaring op dit gebied die de oorzaak blootlegt en duidelijk maakt hoe het op te lossen? Maar na al die tijd heb ik zo,n tekst en uitleg nergens kunnen vinden en heb al heel wat uren hierin geinvesteerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan