Vrienden - PHPMYADMIN

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrAndy

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
45
Hallo,

Ik ben nu wat aan het spelen met php en phpmyadmin.
Nu ben ik bezig aan een facebook-systeempje:
Gebruikers kunnen een account aanmaken. Nu is mijn vraag hoe ik dat het beste kan doen voor als een gebruiker een andere gebruiker als vriend wilt. Hoe zet ik dat het beste in de database wie bevriend is met wie? Ik wil gewoon dat als iemand op bevrienden klikt, dat dat in de database komt te staan. Ik weet niet of ik aparte rij moet aanmaken, of dat ik dat bij de gebruikers-rij moet zetten, ik weet het niet echt, wie kan mij helpen.
 
even kort gezegd,

je hebt een tabel met gebruikers. Deze hebben allemaal een unieke id. deze unieke id's ga je koppelen met elkaar.

je krijgt dan bijvoorbeeld de tabel vrienden relaties die ziet er dan als volgt uit:

Unieke id|Gebruiker1|Gebruiker2
1|50|39
2|30|40

elke relatie hoeft maar 1 keer geslagen te worden

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een ander systeempje bedacht:
Bij het registreren, maakt hij een nieuwe tabel aan in de DB nl. $gebruikersnaam."_friends dus bv. MrAndy_friends.
Daarin heb ik 3 rijen: ID, IDfriend, datum
ID automatisch
IDfriend ID van uw vriend
datum: toevoegdatum.

Is dit ook goed?
 
Uhm.

dan moet je ook bij die vrienden weer jou id toevoegen.

Dan ga je eigenlijk dus twee keer de zelfde data opslaan. Dus zou ik persoonlijk zeggen nee.

Ik denk dat je beter voor mijn idee kan gaan aangezien je maar 1 keer de link legt daarnaast heb je ook maar 1 tabel. in mijn tabel kan je ook nog de datum toevoegen natuurlijk van het vrienden worden.

Daarnaast moet je rekening houden dat je niet iedereen meteen vrienden kan laten worden,


Misschien nog een tabel met aanvragen die nog in behandeling staan. Of in de tabel nog een kolom maken met daarin geaccepteerd en dan een set optie van maken met '0','1' of 'ja','nee;
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, over dat laatsteh ad ik nog niet nagedacht, klopt!
Bedankt, ik ga hier wat experimenteren met wat je juist zei!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan