2e externe harde schijf op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansgordijn

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2011
Berichten
15
Ik heb een medion harde schijf van 2 TB aangeschaft.
Het probleem is het volgende.
Ik gebruik windows 7.
Ik zie de schijf wel in apparaten en printers en ook in schijfbeheer zie ik hem.
Alleen bij computer is hij niet te zien.
En als ik copieren naar doe, geeft hij hem ook niet weer.
De andere schijf een lacie werkt wel goed.
Ik zit hier voor het eerst en hoop dat de vraag duidelijk is.
 
Hallo Hans. Dan ben je op de goede weg. maar net niet ver genoeg. Ga naar het 'Schijfbeheer' van het 'Computerbeheer' van het 'Systeembeheer' van het 'Configuratiescherm' toe. Daar aangekomen, zul je zien dat de partitie, pardon, het volume van de externe harde schijf gewoon wordt getoond.
Alleen, er is binnen deze versie van Windows 7 nog geen stationsletter toegekend. Dus geef hem een stationsletter, bijvoorbeeld X als je nog geen X gebruikt.
 
Dank je voor de reactie.
Hij geeft daar aan bij schijfbeheer :schijf 1 standaard 1863,02 GB online
HDDRIVE2GO (F:) 1863,02 GB NTFS in orde(primaire partitie ).
Dus naar mijn mening zou hij al de stationsletter F hebben ??
Hoop dat U me verder kan helpen.
 
Dit is inderdaad een nieuwe schijf, dus ga eens op je link kijken.
Je hoort van me, dank je wel.
 
Oh oke goed , maar je hebt garantie en ga je terug naar de winkel. Ik ben toch eens benieuwd.
 
Ik heb het volgende gedaan, zoals daar beschreven maar zie hem nog niet bij computer.

1. Kies juiste versie van EASEUS Partition Master en installeer het. Daarna start EASEUS Partition Master.

2. Selecteer de partitie die u wilt converteren, klik rechts op de geselecteerde partitie (of klik op het menu partities ) en kies Converteren naar logische .



3. EASEUS Partition Master begint met het controleren van uw partitie.

4. EASEUS Partition Master begint het omzetten van primaire partitie naar logische partitie en voegt deze operatie aan de lopende operaties in het linkerdeelvenster.

5.Klik op Toepassen om de operaties uit te voeren.

Tips : Voor beveiliging van gegevens, EASEUS Partition Master moet de partitie te controleren voordat het omzetten van primaire partitie naar logische partitie. Als er fouten in het bestandssysteem, volg dan eerst een backup van de partitie.
 
Nou dat is dus niet gelukt begrijp ik. Als je hem wel kunt vinden, dan kun je hem dan formatteren (in NTFS). Er staan toch geen belangrijke gegevens op he. Als je formatteerd ben ja alles kwijt. Heb je garantie.
 
Heb hem vrijdag gekocht bij de aldi:confused: maar zit wel garantiekaart bij dus dat komt wel goed.
Maar gisteren was ik wat aan het piemelen en toen kreeg ik hem wel bij computer, maar dan op de bovenregel:
<computer><HDDRIVE2GO F:
maar ga hem nog eens formateren in ntfs
 
heb het gedaan in Partition Master Home en nu geeft hij daar unallecated.
Hiermee ben ik niet geen techneut helaas, maar kan ik hem ook erges anders formateren ?
 
zo gedaan, maar nog niet zichtbaar.
Wat een toestanden, terwijl die lacie zo werkte.
Maar las iets over 4 schijven of zo, heeft dat er misschien iets mee te maken ??
 
Volgens mij klopt hier toch iets niet. Ik heb 7 verschillende externe HDD's van 300 tot 2000GB van meerdere merken maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Allemaal plug and play. Windows moet automatisch de eerst volgende vrije stationsletter pakken. Als dit niet het geval is, verander je even de letter.
Wat een toestanden, terwijl die lacie zo werkte.
Precies, inderdaad, wat een toestanden! Je hebt groot gelijk.
 
4 schijven? dus je hebt er meer. Koppel alles eens los en pak alleen die schijf waar je het over had. Pas wel op dat je de 1e primaire harde schijf (meestal C) Staat bovenaan in de lijst niet wist he, want dan kun je alles opnieuw installeren.
 
snap het ook niet hij is overal zichtbaar behalve bij computer. kan in schijfbeheer ook hem verkennen en alles.
Kan ik alles wat ik gedaan heb resetten ergens en dan de installatie opnieuw doen.?
 
nee ik heb geen 4 schijven, heb er 2 een medion en een lacie.
Maar wil dan alles van de medion wissen, hoe ga ik dat doen
 
Probeer deze eens start je computer op in veilige modus. Laat die schijf erop/eraan zitten. Probeer deze (2e schijf) dan te formatterenof te wissen in veilige modus NTFS.
 
Oh je kunt met de rechtermuisknop op die schijf klikken en dan formatteren. Lukt dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan