PC doet zwaar irritant na uitval!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Beste!

Vanochtend wou ik Lubuntu installeren op een ouder pc'tje.
Hij viel uit tijdens de installatie! Eerder was dit ook al bij Xubuntu en Kubuntu.
Ik dacht dat dit toeval was, niet dus. Maar bij XP valt hij niet uit
Nu is het probleem dat na Lubuntu hij geen Windows meer wil installeren!
Het laden van de installatie gaat traag. Ik krijg ok verschillende foutmeldingen zoals: A disk error uncurred etc.
Ik heb al een andere hdd, dvd brander, satakabel geprobeerd. Met een andere hdd werkt hij wel.
Terwijl die 500 GB hdd nog wel benaderbaar is vanuit een andere pc en hij vind hem ook in de bios gewoon.
Zou de opstartsector kapoet zijn?
Ook heb ik fixmbr en fixboot al geprobeerd, schijfcontrole en natuurlijk partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

Wat kan ik nog meer proberen? Het opvallende is dat toen ik een werkende harde schijf schijf met xp 64 bit erin deed dat hij het toen wel deed!
Het punt is dus echt dat ik niets kan installeren.

Thanks alvast!
 
Laatst bewerkt:
mogelijk moet je de sata drivers laden bij installatie
Druk op F6 op het moment dat dit onder in beeld verschijnt.
De drivers vind je op site van de fabrikant van je moederbord, maar mogelijk heb je een floppy bij je mobo gekregen.

Mvg Leo
 
Hoi thanks!
Heb net nog eens wat geprutst uiteindelijk doet hij het wel met een ''oude'' 250 GB schijf.
Maar met de 500 GB schijf van half jaar oud niet. Terwijl hij wel benaderbaar is vanuit een andere pc.
Is dan de opstartsector beschadigd door die stroomuitval? Zou zoiets onder de garantie te regelen vallen denk je? Of wordt het de schijf weggooien of gebruiken als opslag?

Thanks
 
nieuwe mbr (of guid) erop en het werkt meestal weer.
 
Vanochtend wou ik Lubuntu installeren op een ouder pc'tje.
Hij viel uit tijdens de installatie! Eerder was dit ook al bij Xubuntu en Kubuntu.
A disk error uncurred etc.
Hoi,
als ik dit zo lees denk ik dat je er beter een andere schijf in kunt zetten en de datakabels eens vernieuwen.
 
Laatst bewerkt:
@Roy, Fix MBR had ik al uitgevoerd.
@ Mik, ja idd ik heb er zoals ik zei een een andere schijf ingezet dat werkt wel, andere kabels hielp niet.

Maar ik hoop dat ik hem terug kan brengen, qua garantie die schijf dan hé.
Is nog maar van augustus dusja.
 
Ja, dat lijkt me dan het beste. Vreemd probleem, is het een desk- of laptop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan