Fout bij opstarten

  • Onderwerp starter MrMusic1
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrMusic1

Hallo,

Als ik mijn computer opstart, dan komt hij automatisch zonder dat ik het wil
ook op een menu waar ik normaal hoor te komen als ik op F8 druk tijdens het opstarten.
Ik wil niet meer dat dit scherm automatisch komt.

Wat heb ik fout gedaan?


Groetjes.
 
Start hij alleen maar op in de veilige modus? Staat er geen bericht dat Windows verkeerd is afgesloten o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Welke opties zie je in dit scherm? En inderdaad. Krijg je meer details zoals Mik al aangeeft? Mogelijk plakt de toets ook gewoon vast of heb je dual boot misschien?
 
@ de 2 reacties hierboven.

Mijn F8 toets plakt niet vast. Ook neem ik aan dat ik geen DualBoot gebruik aangezien ik geen idee heb wat dit is.
Wat ik in het scherm te zien krijg is: ''Windows XP Professional normaal starten''
En daaronder nog allemaal zinnen. Een paar keer toen ik mijn computer afsloot, kwam er een venster met ''Fout bij beëindigen van programma svchost.exe '' En dan daaronder 2 keuzes die je dan altijd krijgt als dit niet lukt: Direct beëindigen of Annuleren.
 
Voor alle duidelijkheid. Je hebt deze problemen ook als de pc goed hebt afgesloten?

Zo ja, laat de harde schijf dan eens scannen op fouten met zowel checkdisk als system file check.
Check disk: http://support.microsoft.com/kb/315265/nl
System File Check: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl

Indien je dit enkel hebt als de pc een svchost.exe probleem heeft dien je de services na te kijken. Dit proces is een verzameling van een aantal Windows services. Mocht je dit probleem vaker/altijd hebben en je wilt erachter komen welke service dit veroorzaakt dien je de services die met Windows mee starten eerst aan en uit te zetten om te zien welke het probleem geeft. Dit gaat uiteraard het makkelijkst per helft van de services. Geeft hij de melding dan zit de service waar het probleem in zit in de sectie die aan staat. Deze services kun je vinden via start > uitvoeren > 'msconfig' typen en ok klikken > tabblad services.
 
Ik heb dit probleem (soms) ook als de PC goed is afgesloten.
Ik ga eens checkdisk en system file check bekijken.
 
Wellicht staat in MSCONFIG een optie aangevinkt, waardoor dit menu verschijnt... (Combineer [windowstoets+r] -> typ: msconfig)
be1d7daaadb4534.jpg
 

Bijlagen

  • be1d7daaadb4534.jpg
    be1d7daaadb4534.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Ik heb een windows XP en bij mij ziet dat schermpje er iets anders uit, het staat bijvoorbeeld niet zo overzichtelijk, maar er staat onder het kopje algemeen ''Selectief opstarten'' die staat aangekruist..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan