waarschijnlijk geïnfecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobianca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2012
Berichten
1
Ik kan mijn programma's niet meer openen, niets downloaden bij elk programme staat een browser teken van internet.
Kan ook geen systheem herstel doen..Wie kan mijn helpen aub???
 
Mogelijk dat je pc geïnfecteerd is met een virus? Maar als je niet meer kunt downloaden en openen, dan wordt het wel erg lastig. Je hebt zeker ook geen virusscanner draaien op de pc?

Als je echt niets meer kunt openen, zijn er nog maar een paar opties die je kunt proberen:
1) in veilige modus opstarten en vervolgens een virusscan zien te draaien
2) een emergyscan uitvoeren via een bootable medium, zoals bijvoorbeeld met hiren's boot cd
3) schijf formateren en windows opnieuw installeren
 
Mogelijk dat je pc geïnfecteerd is met een virus? Maar als je niet meer kunt downloaden en openen, dan wordt het wel erg lastig. Je hebt zeker ook geen virusscanner draaien op de pc?

Als je echt niets meer kunt openen, zijn er nog maar een paar opties die je kunt proberen:
1) in veilige modus opstarten en vervolgens een virusscan zien te draaien
2) een emergyscan uitvoeren via een bootable medium, zoals bijvoorbeeld met hiren's boot cd
3) schijf formateren en windows opnieuw installeren

of zoals ik het doe kan je je HD eruit halen en in een HD-dock plaatsen en een volledige scan doen,maar dan moet je iemand vinden die een HD-dock heeft zoals ik :)
maar probeer zoals Kipje beschrijft opstarten via veilige modus,hoe doe je dat: bij het opstarten druk je verschillende keren op F8 , zo kom je in de veilige modus opstartscherm terecht....
 
Hallo, welkom op het forum.
Voor Explorer die het niet doet kan je de volgende opdrachten geven met een batch bestandje (ASCII tekst bestandje maken met kladblok, de extentie .bat geven en uitvoeren).

@echo off
taskkill /f /im explorer.exe
explorer.exe

Explorer wordt dan gesloten en opnieuw gestart.
Werkt dit niet probeer dan de Repareren optie met de Windows DVD of een herstel installatie van Windows maar niet een installatie welke formatteert. Ik weet niet of je die herstel installatie optie met behoud van programma's en instellingen hebt.

In de Helpmij Nieuwsbrief van mei wordt een hulp-CD besproken met een anti-virus programma. Hiervan zul je dan een image-bestand (.iso) van een bootbare schijf naar een CDRom moeten branden en een update bestand ervan op een USB stick moeten hebben. Hier is de link: https://www.f-secure.com/en/web/labs_global/removal/rescue-cd Zo zijn er nog wel meer bootbare virus scanners te vinden. Het probleem bij besmettingen is dat deze erg vaak alweer andere hebben gedownload. Kijk er dus niet van op als je steeds meldingen krijgt en je bestanden moet zien te redden en opnieuw moet beginnen. Je moet de internetstekker er maar even uithouden tot je zelf weer de controle terug hebt. Systeemherstelpunten worden door virussen en malware meteen al weggehaald. De link voor Hiren's Boot CD is deze: http://www.9down.com/hirens-bootcd-15-0-399981 Laat ons weten wat je nog kunt en wat je niet meer kan doen en probeer in veilige modus op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan