Problemen met netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

voodoo3

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2012
Berichten
6
Goedemorgen,
ik heb zoals de titel al aangeeft problemen met het netwerkadres verkrijgen.

1 jaar geleden zijn we van draadloos naar bedraad gegaan omdat we toen last hadden dat de verbinding regelmatig uitviel. We dachten dat dit aan de afstand lag. Inmiddels hebben we een nieuwe en snellere pc.

De pc waarmee we dit probleem hadden, is gisteren geformatteerd en bedraad helemaal up to date gemaakt.
De probleem pc komt op de plaats waar een oude pc staat en wel draadloos. De oude draadloze pc functioneert wat draadloze verbinding betreft goed, alleen met de probleem pc lukt het niet.
Wat we gedaan hebben;
de Linksys wireless-G PCI adapter(WMP54Gv4) ge�nstalleerd volgens methode van eerst de software installeren, pc uit, kaart erin en pc aan.
2e methode van pc uit, kaart erin, pc aan en de Linksys wordt herkent door de pc en verders ge�nstalleerd m.b.v. windows xp installatieprogramma. ook dit werkt niet.
Elke keer is er even verbinding(+/-1 a 2 sec.)en dan valt ie uit, start weer op enz enz..
Ook geprobeerd om met een uitgeschakelde Avast(antivirusprogramma) en Comodo(firewwall) te installeren, resultaat blijft gelijk.

Het probleem ligt mijn inziens aan de pc aangezien met de oude pc er geen probleem is om draadloos te internetten.

de pc is een Pentium 4 630 3.0ghz van 7 jaar oud
besturing is windows xp sp3
netwerkkaart is een Linksys Wireless-G WMP54Gv4 met de orginele installatie-cd(ook geprobeerd om met de nieuwste driver van de Linksys-site te installeren, resultaat blijft gelijk).

Wie weet er raad?
 
Ik neem aan de pc dicht genoeg bij de router staat om goed bereik te hebben?
Ziet de pc andere netwerken?

Mogelijk helpt het om de router even 30 sec uittezetten (dus niet resetten!)

Ook kan macfiltering aan staan in de router. Dan moet eerst het mac adres van de pci kaart worden toegevoegd.
(zie handleiding van de router)

mvg Leo
 
Leo goedemiddag,
dank je wel voor je reactie terug.

de pc ziet nog 4 andere netwerken, maar die van ons het beste.
route een halve minuut spanningsloos gezet, geen resultaat.
MACfiltering ken ik niet, hebben we nog nooit gedaan. Wij hebben een router/modem van Tele-2(Davolink). Handleiding hebben we niet meer, zoektocht op internet levert helaas niets op.
 
Die handleiding is een lastige na 10 dode links ben ik ook gestopt met zoeken.
Misschien haakt iemand in die de router kent.

Is het netwerk beveiligd? WEP? WPA? Is er te zien of het netwerk beveiligd is?
Wordt er om een wachtwoord gevraagd?
Zo nee wat gebeurt als je op een ander beveiligd netwerk probeert in te loggen. Wordt er dan wel correct om een wachtwoord gevraagd (alleen om te testen)
 
Je het is beveiligd dmv wpa/psk en tkip.
Het netwerk is te zien als zijnde beveiligd.
Als ik op het eigen netwerk verbinding wil maken vraagt het om een wachtwoord en blijft dan hangen in de cirkel van netwerkadres verkrijgen, verbinding verbroken, netwerkadres verkrijgen enz.

Als ik op een ander (beveiligd overigens) netwerk verbinding wil maken krijg ik trouwens exact hetzelfde te zien:eek:!?!
Ik zou dan bijna zeggen dat ik om wat voor reden dan ook de toegang wordt geweigerd op het eigen netwerk?
 
Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar je weet zeker dat je het correcte wachtwoord gebruikt?
 
Jawel.

de router is door tele2 inmiddels opnieuw ingesteld. de helpdesk zegt dat het probleem bij de pc ligt en kunnen niets meer voor mij betekenen. Na de sessie vond ik nog 5 andere netwerken, maar kon geen verbinding krijgen met het eigen netwerk(bleef weer hangen op netwerkadres verkrijgen). Na herinstallatie van de software vind ie nu niets meer:(.
 
Inmiddels een systeemherstel gedaan en bedraad alles up to date gebracht.
Via start->configuratiescherm->prestaties en onderhoud->hardware->apparaatbeheer zag ik dat er een gele vraagteken stond bij netwerkadapter. Software via de schijf van Linksys geinstalleerd. Hierna zag ie o.a. het eigen netwerk.
Sleutel ingevoerd, wilt verbinding maken maar er gebeurt helaas niets. Verbinding maken lukt dus niet.
Weet er iemand raad?
Maakt het verschil of je de ip-adres op auto laat staan of manueel invoert?
 
Inmiddels is het opgelost.
De pc-boer is aan huis geweest en na 1 uur hadden we verbinding. Toen ik s avonds de pc aanzette was er weer geen verbinding. De pc-boer heeft de pc meegenomen, er uiteindelijk een nieuwe kaart geplaatst(" de oude was stuk. Terwijl op 6 mei ik al een andere kaart had gebruikt met hetzelfde resultaat;niks").

Bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan