LP's digitaliseren naar MP3 en branden op audio-CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pukkie1

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
6
Hallo,
Ik zou graag vernemen of mijn gedachtengang juist is. Ik heb via audacity veel LP's gedigitaliseerd en vervolgens naar MP3 geconverteerd. Mijn idee is dat ik zo veel uren muziek heb en zo meer dan 80 minuten aan muziek kan branden op een CD. Het is immers gecomprimeerd! Het zou mooi zijn om met 1 CD uren muziek te kunnen hebben. Echter; het branden van meer dan 80 minuten muziek lukt mij niet. Ik merk dat het 80 minuten blijft, of het nu WAV of MP3 is. Heb ik het dan verkeerd? Kan ik niet meer dan 80 minuten muziek branden op een audio-CD?

2e vraag:
Wanneer dat niet kan hoe kan ik mijn MP3 dan wel afspelen zonder 10-tallen CD te hoeven branden.
 
Als je de CD brandt als "Audio" dan kun je 80 minuten aan audio kwijt, het brandprogramma zet MP3's etc. dan automatisch om naar een juist audioformaat. Feitelijk worden de gecomprimeerde bestanden dus weer gedecomprimeerd.

Je kunt wel de CD branden als "Data" en dan de MP3's erop zetten, in totaal kun je dan 700 MB aan data kwijt. Hou er in dit geval dan wel rekening mee dat het apparaat waar je het spul op gaat afspelen het afspelen van MP3's wel moet ondersteunen. Nog mooier is om de MP3's op een DVD te branden, dan kun je 4,7 GB kwijt.
 
brand je het wel als mp3 en niet als wav.
mp3 daar gaan vele nummers van op 1 cd.
 
Wat ArdeZ zegt.
Op die manier gaat er ongeveer 10x zoveel aan speeltijd op dan wanneer je er een standaard audio CD/DVD van maakt.
 
Oke maar is het ook mogelijk als audio-cd, die ik kan afspelen op mijn muziekinstallatie? Dus 1 cd en de hele avond muziek?
 
Oke maar is het ook mogelijk als audio-cd, die ik kan afspelen op mijn muziekinstallatie? Dus 1 cd en de hele avond muziek?
Nee, als je een Audio CD kiest dan worden de MP3's weer gedecomprimeerd, dus maximaal 80 minuten.
Als jouw muziekinstallatie geen MP3 kan afspelen is een andere optie een MP3 speler te kopen en deze op de muziekinstallatie aansluiten.
 
Nee, dat gaat alleen als data CD.
En als je muziek installatie MP3 ondersteund kun je dat gewoon gebruiken.

Edit:
Botsing met ArdeZ.
 
Dat is dus afhankelijk van je installatie. Als je speler alleen om kan gaan met audio-cd's zit je vast aan de 80 minuten. Als je installatie om kan gaan met mp-3's kun je lang draaien. Als alternatief heb je voor een paar euro ook een mp-3 spelertje met 2 gig opslag die je aansluit op de aux of microfoon ingang.

edit. helpmij is een beetje opstandig vandaag :) volgens mijn tracker was er nog geen antwoord een paar minuten geleden :)
 
Laatst bewerkt:
antwoord

De vragen zijn beantwoord. Het belangrijkste antwoord kreeg ik echter van elders. Ik ging bij mijn vraag van een verkeerde veronderstelling uit. Ik dacht met MP3 meer muziek op een audio-CD te kunnen branden maar helaas dat blijft 80 minuten. Dan kun je beter gewoon in WAV blijven. Dit besef doet mij echter mijn interesse verleggen naar MP3-spelers gekoppeld aan de muziekinstallatie en zo een muziek-biep op te bouwen. Ik brand mijn LP's naar de PC en van daaruit converteer ik naar MP3, niet om CD's te maken (dat blijkt een dwaling te zijn geweest) maar voor de MP3-speler.


In elk geval bedankt voor de moeite.

Puk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan