Gebruikersbeheer doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Heb een Vista PC ter reparatie met een vreemd probleem..... Kan bijna geen programma's installeren of updaten die
Windows installer nodig hebben. Krijg dan de melding dat het programma niet werkt, actief is of geinstalleerd moet
worden. Het programma is echter aanwezig en actief voor zover ik kan zien bij services.msc

Ook kan ik via configuratie scherm -> Gebruikers Accounts geen toegang krijgen tot UAC en de administrator account.
Hij reageert nergens op, wel kan ik via bijv. eigenschappen van een map via de optie beveiliging van alles instellen
per account en bijv. volledige rechten geven. Maar toch krijg ik geen volledige controle, want gebruiksbeheer via
config scherm blijft weigeren. en ook installeren of de-installeren of updaten waarbij de windows installer nodig
is blijft de kop op steken. Heb al met diverse programma's gechecked (Malware Bytes, ComboFix) en deze vinden/vonden
in eerste instantie wel iets en hebben het ook verwijdered geven ze aan, maar het probleem met gebruiksbeheer én de
Windows installer melding blijven aanwezig...

Is er nog een optie? Of is een nieuwe installatie de enigste en wellicht de beste oplossing?

Groet,

Remy
 
Kijk eens of het het helpt de Windows installer opnieuw te registeren,

Open CMD als administrator en voer de volgende commando's uit.
msiexec /unregister
[enter] (je ziet als het goed is de bureaublad iconen even knipperen)

msiexec /regserver
[enter] (wederom zouden de bureaublad iconen even moeten knipperen)

Hierna kijken of je kan installeren/de-installeren.
 
Goeiemorgen Lex,

Ik meen dat ik die optie ook al heb geprobeerd, omdat dit via Googlen ook al werd geopperd. Maar ben momenteel al een easy tranfer sessie uit aan het
voeren voor het geval dat ik dadelijk met een clean install ga beginnen. Maar ik zal het zo meteen nog eens proberen, laat het wel even weten.

Groetjes,

Remy
 
Een nieuwe installatie is w.s. het beste. Zeker bij Vista.
Er zijn echter ook nog de volgende mogelijkheden:

Een overweging is een systeem herstel naar een datum voor het probleem optradt.
Mogelijk is ook om de systeem bestanden te hersellen met SFC /scannow
uitleg
mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
@ Lex & Leo,

Heb de optie regserver geprobeerd maar heeft helaas niets opgeleverd...:( Heb nu een schone installatie gedaan
nadat ik eerst met easytransfer bestanden heb geback upped. Systeem loopt nu weer als een zonnetje.... voor
zover Vista als een zonnetje kan lopen... :D :rolleyes:

In ieder geval nog bedankt voor het meedenken

Groeten,

Remy
 
Mooi zo, zet je wel even de status van je topic op "Opgelost".;)
 
Tja om nou te zeggen dat het opgelost is door een schone installatie...!? Helaas is dat wel het geval....
Het zou mooier zijn als er zonder een clean install een oplossing was voor dit euvel, maar ja voor
de goede orde van dit forum gooi ik het groen licht er op... ;)

Remy
 
Je topic is opgelost, hoewel je liever een andere oplossing wilde.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan