C:\$Secure beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSchepp

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Berichten
9
Hallo,

De laatste dagen heb ik ineens last van een wolkje dat rechtsonderin mijn scherm komt waarin staat dat mijn C:\$Secure beschadigd is.
Veel dingen doen het nu niet meer en het lukt mij niet om het weg te krijgen. Er staat dat ik een CHKDSK moet uitvoeren maar als ik dat doe dan stopt die na een tijdje ook weer en maakt dus niet de hele scan af. Als ik in de opdrachtprompt een "sfc /scannow" doe, heb ik hetzelfde probleem dat die ook al stopt. Een chkdsk /f werkt dan ook weer niet in de opdrachtprompt. Dingen als hijackthis kan ik ook niet meer starten en een systeemherstel werkt ook niet. Als ik mijn windows vista installatie disc in mijn laptop stop krijg ik dezelfde error als met al die andere dingen.
Dit zijn een hoop problemen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet
 
Sinds wanneer treedt dit op?
Zet eens een systeemherstelpunt terug met een tijdstip dat alles ok was.

Als dat lukt, laat je pc daarna goed scannen op virus en malware ( met mbam bijv.).
 
Er zijn herstelpunten van toen het nog goed was alleen zoals ik al zei, systeem herstel doet het niet. Dan geeft hij dezelfde error.
 
Laat Mbam eens scannen op malware.
Je virusscanner met nieuwste def. ook al laten scannen ( of een online scanner).


Heb je al eens schijfcontrole aangevinkt ( beide opties ) en herstart, zodat de schijf bij opstarten gecontroleerd wordt en zonodig gerepareerd?


Is de schijf fysiek wel in orde?
Laat eens een progje van de schijffabricant je harde schijf controleren.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
start eens in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot) en kijk of je die melding dan nog hebt!
Probeer in de veilige modus via de prompt chkdsk /f /r
Na het lezen van verschillende threads over hetzelfde probleem, komt als zowat enige oplossing herinstalleren voorbij.
Maar je kunt eerst nog verschillende andere opties proberen.
Laten we eerst eens kijken of bovenstaande werkt.
 
In de veilige modus krijg ik de melding nog steeds ja. Zoals ik al zei doet chkdsk /f het niet en dus ook niet in de veilige modus. En als ik wil herinstalleren krijg ik nog steeds een error.
 
Hoi,
download HirensBootCd, brand dat met de meegeleverde ImgBurn op een cd.
Zorg dat je via het bootmenu van cd opstart en ga naar DOS-Programs, daar tref je verschillende tools aan waaronder disktools, (let op, in het scherm moet je met de pijltjestoetsen werken en de enter-knop). Onder disktools neem je het eerste programma dat je tegenkomt (hoe het ook alweer heet weet ik ff niet meer :eek:) en laat/probeer daarmee je schjijf controleren, repareren enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan