Moederbord dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Hallo,

Ik heb mijn PC schoongemaakt alle fans enzo eruit gehaald en het moederbord enz.
Nu wild mijn PC niet opstarten nadat ik alles had aangesloten.
Heb de stekkers vanaf de voeding naar de fans en naar de HDD, 2e SSD en DVD-Writer verwisseld bij mijn voeding.
Ineens starte de fans, maar verder krijg ik geen beeld. en op het moederbord brand ook geen een indicatie ledje behalve de 2 start en reset knoppen.
Ook heb ik het geheugen in de andere slots gedaan, wat kan ik nog proberen? videokaart is ook goed aangesloten.
 
Hoe heb je schoon gemaakt? Heb je de koeler (metalen blok) van de processor afgehaald? Zo ja: koelpasta vervangen?

Verder: weet je 100% zeker dat alles weer goed aangesloten is? Kan nooit kwaad om dat nog eens te controleren & goed aan te duwen.
 
Ik heb stof met een kwastje eraf gehaald, en de H50 waterkoeler eraf gehad maar de koelpasta heb ik niks mee gedaan want die was nog goed.
 
Zodra je de koeler van de processor af haalt, moet je altijd de koelpasta verniewen! Probeer dat eerst eens, dan gaan we daarna verder zoeken. Ook niet de computer nu tussendoor proberen op te starten, mogelijk dat je anders de processor gaat beschadigen!

Eerst beide vlakken goed schoonmaken, vervolgens pasta ter grote van een rijstkorrel in het midden van de cpu en de koeler weer monteren ;)
 
Probeer eens zo kaal mogelijk te starten: 1 geheugen module, zonder videokaart als je onboard video hebt, voor de rest alles los (dus ook harde schijven), ook van usb dingen e.d. en kijk eens of je dan beeld krijgt/de bios kan benaderen. Wanneer je dat gedaan hebt en je krijgt weer beeld, kan je 1 voor 1 de andere onderdelen weer aansluiten (wanneer de pc uit staat & stroom eraf is natuurlijk), mogelijk dat je dan een defect onderdeel tegen komt ;)
 
Net geprobeerd maar helaas zonder resultaat, maar het lijkt wel of de gehele bios er gewoon vanaf is. ?
 
Dat lijkt me sterk, want je hebt niet geprobeerd om de bios te updaten/te flashen toch? Dus je bios kan dan niet beschadigd zijn als het goed is. Wat wel kan is dat je niet goed opgelet hebt met statische elektriciteit en dat je daarmee bijvoorbeeld je moederbord gesloopt hebt.

Hetgeen wat je nu kan doen is onderdelen vervangen en daarmee te testen, eventueel met behulp van een vriend (spullen lenen). Begin met het tijdelijk vervangen van de voeding en daarna moederbord, dit zijn namelijk meestal de boosdoeners!
 
Dat dacht ik inderdaad ook al, toch heb ik elke keer mezelf geaard aan een pen van het stopcontact en met schroevendraaiers ook. :/ maar ik vermoed dat mijn moederbord kapot is aangezien er ook geen ledjes meer branden en daarbij komt dat de fans en fan van de videokaart nog wel gewoon draaien.
 
nooit een moederbord met een kwastje schoonmaken.
Als het kwastje synthetische haren heeft,is dat vragen om statische electriciteit.
 
Oke, misschien een beetje stom dan :p maar ik heb niet zoveel zin om me hele pc weg te gooien, ik wil een nieuw moederbord aanschaffen heb nu een Asus Rampage Gene II met socket 1366 weten jullie misschien een betrouwbaar nieuw moederbord? En kan ik nog meten of het moederbord kapot is op VCC en de Massa?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is die vergelijkbaar met de Asus Rampage Gene II?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand hoe ik kan checken of het aan de voeding ligt of het moederbord, want als ik de PC aanzat gaan de fans nog wel draaien dus dan krijg je toch nog gewoon voeding?
 
Ik heb deze voeding, waar kan ik meten?
Bekijk bijlage 154355

Ik denk dat deze kapot is omdat toen ik gisteren de pc aangesloten had deed de pc helemaal niks vervolgens de connectors in een ander connector van modulaire voeding gestoken en toen begonnen de fans te draaien.
 
Heb net de stekkers nog een keer verwisseld en nu weer hetzelfde probleem, de pc lijkt heel even op te starten de fans draaien 1 sec en dan stopt alles weer. ?? wat kan dit zijn?
 
Hallo

"Ik heb deze voeding, waar kan ik meten?"

Op de uitgangsconnectoren ... en uiteraard opletten om geen kortsluiting te maken.

Of laat dit controleren door iemand met de nodige ervaring.

Peter
 
Ik denk dat ik er maar op gok dat het moederbord kapot is aangezien er nog ong. 3v uit de de pennetjes van de voeding komen (20 pin) connector. wat is een goed moederbord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan