Downloadsnelheid gedurende download steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scandax

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
161
Hallo,

Weet niet zeker of dit in de goede sectie staat, maar ik zie nergens een sectie voor een bekabeld netwerk dus heb ik hem hier neer gezet.

We hebben een PC beneden staan met een bekabelde internetverbinding, en een aantal apparaten met een draadloze verbinding. Met de draadloze verbinding is niks aan de hand, het gaat om de bekabelde verbinding: Gedurende het downloaden van gegevens wordt de downloadsnelheid steeds trager. Heb sinds kort Windows 7 op deze PC staan (was eerst Windows XP) en sindsdien heb ik dit probleem. Alle drivers zijn up-to-date.
Een voorbeeld van wat ik probeer te downloaden is iFunbox, een bestand van 3 mb. Eerst is de snelheid goed (een paar seconden om het bestand binnen te halen), maar gedurende het downloaden wordt de snelheid steeds trager. Uiteindelijk zo traag dat hij de download onderbreekt.
Ook als ik over het internet surf laden de pagina's enorm traag. Nu we niet Internet Explorer, maar Google Chrome als browser wordt gebruikt is het er iets op vooruit gegaan, maar het is nog steeds enorm traag.

Info:
- Een bekabelde verbinding
- Windows 7 32-bits (een paar weken geleden was het nog Windows XP, nooit problemen mee gehad)
- Ik gebruik McAfee, incl. zijn Firewall en SiteAdvisor.
- Router: Netgear WGR614 v6

Heb al flink wat op Google gezocht, maar ben nog niets tegen gekomen wat het probleem heeft opgelost.
 
dat kan vele oorzaken hebben.
te veel en te groot downloaden.
je abonnement is niet voldoende.
je netwerkkaart staat verkeerd. dupplex-halfdupplex.
knik in de netwerkkabel
wat zegt speedtest.net
bij wie en welk abonnement heb je.
 
Te veel / te groot lijkt me niet van toepassing, of heb je het over het totale kaartje aan downloads per maand? Dan valt het behoorlijk hoog uit.
Echter ligt het denk ik niet aan het abonnement, dit is steeds hetzelfde gebleven. Het probleem is er sinds Windows 7. Aan een knik in de kabel had ik nog niet gedacht. Nu geen tijd om dit te controleren. Ik krijg net een melding van een virus. Eerst het virus verwijderen...,
 
te veel downloaden kan je download limiet omlaag brengen.
ziggo doet dat bijvoorbeeld.
welke provider en welk abonnement heb je.
 
Ziggo, alles in 1 plus.
Echter heb ik dit probleem nog nooit eerder gehad, dus denk niet dat dit het probleem is.
 
dat kan kloppen dat je het nog niet eerder gehad hebt.
Ziggo is daar sinds een drie tal maanden mee bezig.
er zit een limiet op de download zal even kijken of ik de mail of aankondiging nog kan vinden.
 
Ik ben er niet zo zeker van dat dit het probleem is. Op mijn computer die draadloos met het web verbonden is download ik +- 300 kB/s. Niet veel, maar het is draadloos van de router op de begane grond naar de zolder. De snelheid is trouwens redelijk stabiel.
Verder is niet alleen de downloadsnelheid op die ene PC traag, maar ook het laden van webpagina's. Heeft ziggo dit dan meegenomen in hun limiet?
 
Zal wel een driver probleem zijn.
Bedraade pc is waarschijnlijk een oude pc
Niet alle pc's zijn zondermeer geschikt voor windows 7
Je hebt een ongeveer compatible driver gevonden.
 
Heb Windows 7 Update Advisor gedownload, en die constateerde geen problemen. Het is inderdaad een oude PC volgens mij, gekregen van een familielid die graag met PC's werkt. Ik kan geen driver update vinden.
 
Zet er weer eens XP op.
Kijk eens of het probleem dan weg is
 
Windows 7 eraf gooien, en XP erop zetten? Is redelijk veel werk (incl. backup maken enz.). Dadelijk dan eerst eens kijken of er zeker geen kabelbreuk is. Waar kan het nog meer aan liggen, behalve aan de eerder genoemde mogelijkheden? Windows XP erop zetten beschouw ik eigenlijk als de laatste optie.
 
xp erop zetten lijkt mij ook niet de oplossing meer zoeken richting router en netwerkkaart maar die werkt goed zeg je, providers kunnen inderdaad wel bij fair use policy degenen die meer dan gemiddeld donwloaden de bandbreedte gaan knjipen, dat kan jezelf makkelijk via speedtest (regelmatig) te controleren.
Meerdere formuleden hebben al de nodige tips gegeven en ik duik er later in maar kijk even naar rubriek router en bij onderwerp internet valt steeds weg, de door jou gebruikte router geeft daar ook problemen

succes
 
Klopt, maar die 50gb zijn alleen van toepassing op Usenet. Alleen die ene PC heeft langzaam internet, het internet op andere apparaten en PC's is snel/normaal. Blijft toch een beetje raar, die traagheid.
 
Aangezien draadloos wel werkt moet het de combinatie zijn netwerkkaart met een zeer waarschijnlijke gedateerde driver in relatie met de "oude" router.
Je hebt je netwerkkaart niet genoemd maar zou daarvoor wat Palomino ook al aangaf een nieuwe driver zoeken.

Alsnog kan je de firmware upgraden volgens de site van netgear is dit de laatste versie http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/788, let wel via vaste kabel anders niet mogelijk.
Handleiding router http://kbserver.netgear.com/pdf/wgr6...an_20Apr05.pdf

Voor extra uitleg upgraden firmware http://www.vandersmitte.eu/2009/11/08/firmware-netgear-wgr614v6-van-home-veranderen
succes en laat even weten hoe de stand van zaken is
 
Zal ik vanavond naar kijken. Ik hoop dat je gelijk hebt en dit de oplossing is.
 
Hallo,

Allereerst sorry voor het late antwoord, maar de update heeft mijn probleem inderdaad verholpen. Dank voor de hulp :).

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan